Thursday, September 13, 2018

14 Verses-Gulungan Kitab

Mazmur 40:8
Lalu aku berkata, “Lihatlah aku datang; dalam gulungan kitab telah tertulis tentang aku.

Yeremia 36:2
“Ambillah sebuah gulungan kitab bagi dirimu, dan tuliskan di dalamnya semua firman yang telah Aku ucapkan kepadamu atas Israel, atas Yehuda, dan atas semua bangsa, sejak waktu Aku berbicara kepadamu, dari masa Yosia bahkan sampai pada hari ini.

Yeremia 36:4
Lalu, Yeremia memanggil Barukh anak Neria. Dan Barukh menuliskan dari mulut Yeremia, semua firman YAHWEH yang telah Dia katakan kepadanya di atas sebuah gulungan kitab.

Yeremia 36:32
Kemudian Yeremia mengambil gulungan lain, dan memberikannya kepada juru tulis Barukh anak Neria, yang menuliskan di dalam gulungan itu dari mulut Yeremia, semua perkataan di dalam kitab, yang Yoyakim, raja Yehuda, telah membakarnya di dalam api. Dan banyak perkataan seperti itu yang ditambahkan ke dalamnya.

Yehezkiel 2:9
Dan aku melihat, dan tampaklah sebuah tangan terulur ke arahku, dan tampaklah padanya sebuah gulungan kitab.

Yehezkiel 2:10
Dan Dia membuka gulungan itu di hadapanku, gulungan kitab yang ditulis bagian depan dan belakang, dan padanya tertulis ratap dan tangis, duka serta kesedihan.

Yehezkiel 3:1
Dan Dia berfirman kepadaku, “Haianak manusia, makanlah apa yang akan engkau dapatkan. Makanlah gulungan kitab ini, lalu pergilah dan berbicaralah kepada keluarga Israel.”

Yehezkiel 3:2
Lalu aku membuka mulutku dan Dia membuat aku memakan gulungan kitab itu.

Yehezkiel 3:3
Dan Dia berfirman kepadaku, “Hai anak manusia, buatlah lambungmu siap mencerna dan isilah ususmu dengan gulungan kitab yang Aku berikan kepadamu ini.” Lalu aku memakannya dan di dalam mulutku rasanya manis seperti madu.

Zakharia 5:1
Lalu Aku berbalik dan melayangkan mataku, dan melihat, dan tampaklah sebuah gulungan kitab yang melayang-layang.

Zakharia 5:2
Dan dia berkata kepadaku, “Apa yang kaulihat?” Dan aku berkata, “Aku melihat sebuah gulungan kitab yang melayang-layang, panjangnya dua puluh hasta dan lebarnya sepuluh hasta.”

Ibrani 10:7
Lalu Aku berkata: Lihatlah, Aku datang --dalam gulungan kitab telah tertulis tentang Aku-- untuk melakukan kehendak-Mu, ya Elohim!”

Wahyu 6:14
Dan langit terbelah seperti gulungan kitab yang digulung, dan semua gunung dan pulau terpindahkan dari tempatnya.

Wahyu 20:12
Dan aku melihat mereka yang mati, kecil dan besar, yang berdiri di hadapan Elohim. Dan dibukalah gulungan kitab, juga dibuka gulungan kitab yang lain, yang adalah Kitab Kehidupan. Dan mereka yang mati dihakimi dari apa yang tertulis dalam gulungan kitab itu, sesuai dengan perbuatan-perbuatan mereka.

Friday, September 7, 2018

Sundown to Sundown Shabbat

Lev 23:24 Speak to the children of Israel (Yasharal),
saying, In the seventh month, on the
first of the month, a Qadash Day Shabbath
shall be to you, a memorial
acclamation of the resounding of
trumpets (yubal), a qadash gathering.
25 You shall do no laborious work
and you shall bring a fire offering to
יהוה YAHUAH.
26 And יהוה YAHUAH spoke to Mosheh
(Mashah) saying,
27 Also, on the tenth of this seventh
month shall be a day of atonement;
there shall be a qadash gathering, and
you shall humble and weaken your
bodies and shall bring a fire offering to
יהוה YAHUAH.
28 And you shall do no work in this
same day, for it is a day of atonement,
to atone for you before יהוה YAHUAH
your Elohiym (אלוהים Aluahym).
29 For any person who is not
humbled in this same day shall be cut
off from his people.
30 And any person who does any
work in this same day, I shall even cut
off that person from the midst of his
people.
31 You shall do no work; it is a never
ending statute throughout your
generations, in all your dwellings.
32 It is a Shabath of rest to you, and
you shall humble your souls in the
ninth of the month at sundown (arab);
from sundown (arab) until sundown (arab)
you shall keep your Shabath.

A Day begins

When Does a Day Begin and End in the Bible?

When does a day begin and end? Some have said that society decides when a day begins and ends, so for the U.S. that would be midnight. Then, there are others like the Jews who hold the Talmud’s position that a day begins and ends at sunset. Some have said that it really does not matter.

When considering the day that Yahuah raised Yahusha, many have wondered on what day the Romans crucified Yahusha, what day did Yahuah raise Him, and at what time of the day was Yahusha resurrected. The day of assembly is the day of Yahusha’s resurrection. However. some infer about Saturday night is the beginning of the the first day of the week reasoning that a day begins and ends at sunset. This infers that those assembling and partaking of the Last Supper on Sunday evening are actually meeting on the second day of the week. Luke reported, “And upon the first day of the week, when we were gathered together to break bread, Paul discoursed with them, intending to depart on the morrow; and prolonged his speech until midnight” (Acts 20:7 ASV). Which evening is the first day of the week? This study will examine these inferences make upon Scripture.

The following Scriptures present that a day begins at sunrise:

Matthew 28:1 reveals, “Now late on the sabbath day, as it began to dawn toward the first day of the week, came Mary Magdalene and the other Mary to see the sepulchre” (ASV 1901, emp. added).
Mark 16:1–2 depicts, “And when the sabbath was past, Mary Magdalene, and Mary the mother of James, and Salome, bought spices, that they might come and anoint him. And very early on the first day of the week, they come to the tomb when the sun was risen.”
How could it be “very early” if the day started at sunset or midnight?
Genesis 1 shows that the day consisting of day and night is one that starts at sunrise.

Genesis 1:5 reports, “And God called the light Day, and the darkness he called Night. And there was evening and there was morning, one day” (cf. Gen 1:8, 13, 19, 23, 31).
The Hebrew word for morning is boqer, which means “sunrise,” “end of night,” “coming of daylight,” and “beginning of day.” Therefore, the order of the day consists of sunset and sunrise as the scripture says, “And there was evening (sunset) and there was morning (sunrise), one day.” Sunrise started a new day. Each day consisted of an evening and then a morning. The complete day does not end at sunset or midnight, but the day started at dawn in the beginning. That is the biblical day from Genesis.
Also these passages confirm the day starts before sunset when a day goes on through sunset into evening:

Matthew 26:17 notes, “Now on the first day of unleavened bread the disciples came to Yahusha, saying, ‘Where will you that we make ready for you to eat the Passover?’” (cf. Mark 14:12).
This is the first day of unleavened bread when Yahusha sent Peter and John to prepare for the Passover although Israel roasted the Passover lamb at twilight and ate it in the night. As in the Old Testament, the first day of the Passover Feast included the day and the preceding evening as the disciples came to the guest room on the first day of Passover before twilight — that is before sunset.
Mark 4:35 depicts, “And on that day, when evening was come, he said unto them, ‘Let us go over unto the other side.'”
Again, the evening followed daylight of that day.
John 20:19 tells, “When therefore it was evening [nightfall, Greek: opsios], on that day, the first day of the week, and when thedoorswere shut where the disciples were, for fear of the Jews, Yahusha came and stood in the midst, and said unto them, ‘Peace be unto you.'”
“On that day” is referring to the day when Yahusha rose on the morning of the first day of the week and now it is the same day called “evening.” According to this passage, the first day of the week was the day and then the night.
Did not Mary Magdalene come unto Yahusha’s tomb on the first day of the week when it was dark according to John 20:1?

John 20:1 states, “Now on the first day of the week comes Mary Magdalene early, while it was yet dark, unto the tomb, and sees the stone taken away from the tomb.”
If it was dark without the sun raised, then John 20:1 would disprove or present another understanding that a day starts on another time other than sunrise in contradiction to the scriptures above. However, John 20:19 states, “When therefore it was evening, on that day, the first day of the week, and when the doors were shut where the disciples were, for fear of the Jews, Yahusha came and stood in the midst, and said unto them, ‘Peace be unto you.'” How could it be evening on the first day of the week, the very day that Yahusha rose, if a day started at sunset and the day would have changed? Furthermore, Luke 24:1 depicted that the women came at early dawn, so though it was dark though it was not night. In mountainous areas, the sun can dawn and there is still darkness in the vales where the elevations block the sun’s light in some places. This is especially true where people have carved a tomb from rock. Darkness after dawn is evidently possible, and reasonable to those of who go out early.
Did not all Jews at this time believe that day was from sunset to sunset?

No. The idea that a day was sunset to sunset came from man’s tradition and thinking based upon Leviticus 23:32 where the Day of Atonement was held on the tenth day of the seventh month, but the Sabbath began on the ninth because the Sabbath was kept on this occasion from evening unto evening. Even in this passage from Leviticus, one can easily notice the reference to two different days, the ninth day and the tenth day of the month. Leviticus 23:32 speaks of the sunset of the ninth day being the time to start the Sabbath for the tenth day. Evidently, a day did not start at sunset and this was a special occasion of simply keeping the high sabbath for the Day of Atonement. The regular Mosaic day began with the rise of day through the setting of the evening (Gen 1: Exod 12:18; 18:13: Lev 6:20).

Elul 27, 5778

Elul 27, 5778

Today is the 27th day of the 6th month, called Elul, of the Hebrew calendar. And counting up to 30, which will be the 1st day of the 7th month of Tishrei, will be Yom Teruah or the Feast of Trumpets. That'll be on Monday, September 10th, 2018. But the Hebrew day is from sundown to sundown.

The Torah for Yom Teruah are written in Leviticus 23: 23-25 which are:

1.You have a rest. You do no servile work.
So this day is a Shabbat day, a high Shabbat as compared to the weekly Shabbat day. So we cease from works.
2.A remembrance of blowing of Trumpets.
We are all obligated to blow the Trumpets but not all of us are skillful in blowing the Trumpets. But we can all shout with the voices of triumph.
3.A set apart gathering.
Its a day to gather together, to assemble. This is a set apart, a holy assembly because it is to assemble on a set apart and a holy day. This day is not a common or ordinary day.  And our Master Yeshua said that where 2 or 3 are gathered together in His Name, He will be with them.
4. You shall bring an offering made by fire to יהוה YHWH.
But there is no Temple since 70CE, and the 3rd Temple is not yet built. But our great High Priest, Yeshua the Messiah, has offered the ultimate sacrifice for us. So in Hebrew 13: 15-16 it is written for us that:
"Through Him than, let us continually offer up a slaughter offering of praise to Elohim, that is, the fruit of our lips, giving thanks to His Name. And do not forget to do good and to share, for with such slaughter offerings Elohim is well pleased." ISR 1998.

So we offer to Yahweh our Elohim, through Yeshua our great High Priest, the following "slaughter offerings " of:
1.Praise to Elohim. The high praises of Elohim are to be in our mouths. Psalms 47 is traditionally be recited and chanted at this time, before the blowing of the trumpets.
2.Giving thanks to His Name.  This is a time of giving thanks to His Name, to the Name of Yahweh our Elohim. Our mouths are to be full of thankfullness, overflowing from a thankful heart.
3. Do not forget to do good. Its a time to positively do good. We are to do, yes do, something good to others. This is a positive instruction.
4. Do not forget to share. This is also a positive  instruction. We share out of what we have. Don't wait until you're rich to share.

These are the "slaughter offering " that we offer to Yahweh our Elohim through Yeshua our great High Priest.

And the Feast of Trumpets tells us that at the sound of the "last shofar", His Majesty the King, Yeshua Ben Elohim, will descend down from heaven. He will arrive at Mount Olive, which is opposite of Mount Zion. O what a glorious day that'll be!

YASHRA-EL

September 7, 2018 Archive for Torah Portion Nitzavim-VaYelech (Standing-Moses Went) – Weekly Torah Portion September 1, 2018 at 10:00 pm · Filed under Torah Portion Deuteronomy, 29:9-30:20; 31:1-31:30 This Week’s Torah Portion | 2 Sep – 8 Sep, 2018 – 22 Elul – 28 Elul, 5778 | 9 Sep – 15 Sep, 2018 – 29 Elul 5778 – 6 Tishrei, 5779 In A Nutshell The portion, Nitzavim (Standing), deals with Moses’ speech regarding the covenant between Israel and the Creator. Moses makes it clear that the Torah applies to the whole of the people of Israel, to every single one, and was given to posterity. Moses stresses the principle of choice: should a person worship other gods, he will be exiled from the land. But if he wishes to be reformed, the path is through repentance. The Creator allows the people to choose between life and death, but commands them, “Therefore choose life” (Deuteronomy, 30:19). In the portion, VaYelech (Moses Went), Moses gives his final speech before the people’s entrance to the land of Israel. He reinforces the people so they will not fear fighting for the land because the Creator is with them, and he officially hands over the leadership to Joshua, son of Nun. Moses writes the Torah and instructs the people of Israel to assemble once every seven years to read the Torah. The Creator reveals to Moses that in the future, the people of Israel will sin, and commands him to write a song through which the people will remember the Creator. Commentary by Dr. Michael Laitman It may seem as though portions repeat themselves, but any repetition is at a new degree. The whole Torah deals only with the correction of the soul. It is as if the soul is cut into slices according to the degrees of the great will to receive, which is why it appears to be the same. Similarly, each day in our lives seems to resemble the next, yet each day feels different, and life consists of many days joined together. The special thing about this process is that it is not about the people of Israel or the desert, but about an individual going through the stages of one’s spiritual development. The spiritual development is done in two stages. The first is the preparation in Babylon, in the Bilbul (confusion). The second stage is in Egypt. In this world, a person tries to do as one sees fit, but gives up because this world is leading us into a state where we are not achieving good results in life. The result is a crisis, similar to the one the world is in today. And yet, we do not seek the meaning of life, but money, power, respect, pleasures, freedom, vacations, and we are beginning to understand that it is impossible to have them. Whether due to personal crises or because of the global crisis, we finally come to the fundamental question, “What is the meaning of my life?” We seek satisfaction in life but we cannot find it anywhere, and without satisfaction we feel like Prophet Jonah, who said, “It is better for me to die than to live” (Jonah, 4:3). Read the rest of this entry » Print PDF Dipakai Bersama    Comments Ki Tavo (When You Come) – Weekly Torah Portion August 25, 2018 at 10:00 pm · Filed under Torah Portion Deuteronomy, 26:1-29:8 This Week’s Torah Portion | 26 Aug – 1 Sep, 2018 – 15 Elul – 21 Elul, 5778 In A Nutshell The portion, Ki Tavo (When You Come), begins with the last part of Moses’ speech before the people prior to his death. Upon the entrance to the land of Israel, Moses orders the people to write the words on big, whitewashed stones, and to build from them an altar for the Creator. Moses describes the blessing that will come to Israel if they keep the Mitzvot (commandments), and the cursing that will come to them if they do not. He describes the state of the blessing and the curse on Mount Eival, and on Mount Gerizim—who will stand on each side, what are curses and what are blessings, and how they should be said. The portion also deals with the Mitzvot of the first fruit, and the tithing laws. At the end of the portion Moses summarizes the events through which the people went, the Creator’s help on every step, and the people’s commitment to keep the Mitzvot. Commentary by Dr. Michael Laitman Our soul consists of 613 Mitzvot (commandments). Initially, they are all as the evil inclination, meaning aiming to benefit ourselves. In each of our desires appears—in the best case scenario—concern for ourselves. In the worst case scenario appears how we lie, steal, and use others for our own benefit. Even if we do not use others, we still feel that the worse off they are, the better off we are. By nature, we are built to compare ourselves to others. And yet, there is no one to complain to about it because the Creator admits, “I have created the evil inclination.” It is a process that began in Egypt, where we received the big evil inclination, the will to receive. We discovered it at Mount Sinai, where we agreed to be “as one man with one heart,” to bond. Although we were by a mountain of hate, we united around the mountain and expressed willingness to unite. Although we were unable to actualize it, we were prepared to go for it. That was enough to receive the force of correction called “Torah,” whose light reforms. Read the rest of this entry » Print PDF Dipakai Bersama    Comments Ki Tetze (When You Go) – Weekly Torah Portion August 18, 2018 at 10:00 pm · Filed under Torah Portion Deuteronomy, 21:10-25:19 This Week’s Torah Portion | 19 Aug – 25 Aug, 2018 – 8 Elul – 14 Elul, 5778 In A Nutshell The portion, Ki Tetze (When You Go), details special and infrequent Mitzvot (commandments), such as the attitude toward a rebellious son, a firstborn son of the loved one or the hated one, and the commandment to send a bird from the nest and not harm it, when taking the bird’s eggs or nestlings. The portion also details many Mitzvot that deal with everyday life, ethics, and social order, such as returning a loss, divorce, and the obligation to be considerate of others in vulnerable situations, such as poor, proselytes, orphans, and widows. Additionally, the portion mentions the importance of a just sentence. The last Mitzva (singular of Mitzvot) is to always remember what Amalek did to Israel when they came out of Egypt, when it jumped them when they were unprepared, and to blot out the memory of Amalek. Commentary by Dr. Michael Laitman The portion marks a stage in the spiritual development after the reception of the ego, the reception of the evil inclination from Egypt. First, the evil inclination in us should appear, as it is written, “I have created the evil inclination.” That appearance happens when we try to achieve love of others, to come out of ourselves. When we attempt to do it, we discover how much we are actually immersed in self-love and hatred of others. At that time we determine that our hatred of others and our love for ourselves are what is called the “evil inclination.” That revelation is profound inner work. It is no small task. There is a very good reason why it is written, “I have created the evil inclination.” “I have created” means that the Creator created. The recognition of the evil inclination in a person—that it is hatred of others and love of oneself—is precisely what brings us into contact with the Creator. From that recognition, a person marches on a path of hard work, trying to be good to others, as it is written, “Love your neighbor as yourself.” Then a person discovers great internal obstacles, which actually come from above, from the Creator. This is man’s first contact with the Creator. Following the initial contact with the Creator, a person begins to move along with Him, in partnership. This is when there is, “I have created the Torah as a spice,” and a person has someone to turn to, someone to help one correct oneself. Read the rest of this entry » Print PDF Dipakai Bersama2    Comments Shoftim (Judges) Parsha – Weekly Torah Portion August 11, 2018 at 10:00 pm · Filed under Torah Portion Deuteronomy, 16:18-21:9 This Week’s Torah Portion | 5 Aug – 11 Aug, 2018 – 24 Av – 30 Av, 5778 In A Nutshell The portion, Shoftim (Judges), continues to explain the Mitzvot (commandments) connected to the entrance to the land of Israel. The portion begins with appointing Judges to make the laws and officers to enforce them, so there will be true justice in Israel. The portion describes the laws of the king, who must be chosen from among the people. The portion also deals with the prohibition to engage in witchcraft and turns the people to the true prophets. Finally, the portion teaches the people how they should conduct themselves in a time of war. Commentary by Dr. Michael Laitman The Torah was given to every person, for one to correct oneself, as it is written, “I have created the evil inclination, I have created for it the Torah as a spice.” Every person, whether or not one demands social justice, should first discover that one is filled with the evil inclination. We must discover that we are completely egotistical in order to perform our correction. Put differently, we need to discover that we are living as criminals. During the High Holidays we say [1], “We are at fault; we have betrayed.” It is written about these words, “Keep far from a false word” (Exodus 23:7). We need to discover that it is we who have committed those transgressions. If we think what is written is overstated and is not a true depiction of who we are, it is a sign that we have not yet come to know who we truly are, and that we still need to discover the entirety of our evil inclination. This is when the Torah comes to us, because “the light in it reforms them.” That is, the Torah instructs us on how to elicit from it the light that will reform us, so we may achieve the love and bonding with others. There is much work for us to do: We walk in the darkness, in the desert, in cries, in scrutinies, in raising MAN, in various transgressions, such as with the spies, and the waters of quarreling, until we reach the boundaries of the land of Israel. We correct ourselves until we can use our desires in order to bestow. Read the rest of this entry » Print PDF Dipakai Bersama    Comments Re’eh (Behold) Parsha – Weekly Torah Portion August 4, 2018 at 10:00 pm · Filed under Torah Portion Deuteronomy, 11:26-16:17  This Week’s Torah Portion | 29 Jul – 4 Aug, 2018 – 17 Av – 23 Av, 5778 In A Nutshell The portion, Re’eh (Behold), begins with Moses’ words to the people to come and see the blessing and the curse, which the Creator commands them. If the people adhere to the Creator’s commandments they will be blessed. Otherwise, they will be cursed. Afterward, Moses surveys before the people the preparations to enter the land of Israel, the duties and the prohibitions that accompany the entrance, the work of the Creator specifically in the Temple, and the prohibition to listen to false prophets that deflect the people from the serving the Creator. The portion also cites the laws of Kashrut,[1] tithing, Shmita (remission), and the three festivals on which it is customary to make an Aliya la Regel (pilgrimage) to Jerusalem. Commentary by Dr. Michael Laitman The Torah speaks only about the inner meaning of all the matters just mentioned. It is written, “Behold,” referring to the reception of light of Hochma, which is seeing. Seeing is the highest of the five senses, and marks the highest level of attainment. When a person truly sees whether what is happening is a blessing or a curse, he is standing right before the entrance to the land of Israel. Eretz Ysrael: Eretz means Ratzon (desire), and Ysrael (Israel) means Yashar El (straight to God). In other words, Eretz Ysrael is a desire aimed entirely toward bestowal, toward mutual guarantee, connection between everyone “as one man with one heart.” At the foot of Mount Sinai we accepted the condition, “love your neighbor as yourself,’ to be “as one man with one heart.” Forty years later we complete the correction and are ready to enter the land of Israel, where all the desires are connected in true mutual bestowal. This is why it is called Yashar El (straight to God). The Creator—the quality of bestowal and love that exists in the world—governs the whole of reality. Read the rest of this entry » Print PDF Dipakai Bersama    Comments Next entries » Get Kabbalah Blog delivered by e-mail  Daily Kabbalah updates in your   e-mail! About Welcome to the official Kabbalah Blog of the Bnei Baruch Kabbalah Education & Research Institute: http://kabbalah.info. Here you will find all the latest Kabbalah articles, videos, audio, news, features, Kabbalah books and Bnei Baruch website updates and content additions. Kabbalah Newsletter Fill out your e-mail address to receive the weekly Kabbalah.info newsletter! submit Search Search Recent Posts Nitzavim-VaYelech (Standing-Moses Went) – Weekly Torah Portion Ki Tavo (When You Come) – Weekly Torah Portion Ki Tetze (When You Go) – Weekly Torah Portion Shoftim (Judges) Parsha – Weekly Torah Portion Re’eh (Behold) Parsha – Weekly Torah Portion Ekev (Because) Parsha – Weekly Torah Portion VaEtchanan (And I Besought) Parsha – Weekly Torah Portion Devarim (These Are the Words) Parsha – Weekly Torah Portion Is There Life After Death? Masaei (Journeys) – Weekly Torah Portion Categories Altruism Amit Goswami Anti-Semitism Apps Articles Ask the Kabbalist Audio Books Communication Competitions Connection Courses Crisis Daily Kabbalah Lesson Daily Lessons Definitions Depression Determinism Disclosure of Kabbalah Drugs E-Books Economy Education Ego Einstein Envy Events Evolution Family Fear Four Phases of Direct Light Free Will Freedom Gender Global Warming Globalization God Google Project Hanukkah Happiness Health Honor Humanity Imagination Interconnection Interviews Israel John St. Augustine Jtimes Judith Regan Kabbalah Facts Kabbalah Moments Kabbalah Revealed Kabbalah Study Kabbalah Today Kabbalist Kabbalistic Holidays Kabbalistic Sources Kabbalistic Stories Kabbalistic Terminology Laitman Unplugged Lectures Love Lust Marriage Meaning of Life Media Meditation Moby Music Music Feature of the Week Nature Neale Donald Walsch News Notices October Tour 2007 Perceiving Reality Perception of Reality Philosophy Press Psalms Purim Q&A Q&A Celebration Quotes Racism Reincarnation Resources Science Second Life Shamati Shame Society Soul Structure of Creation Course Student Articles Suffering Suicide Talmud Eser Sefirot Teacher Technology Terrorism Testimonials Thought of the Week Torah Torah Portion Tree of life Uncategorized Unity Upper Force Video We! News What is Kabbalah? Wisdom World Peace Zohar Kabbalah Links Kabbalah World Center Kabbalah Books Kabbalah Education Center Kabbalah FAQ Kabbalah L’Am Blog (in Hebrew) Kabbalah Library Kabbalah Media Archive Kabbalah Music Kabbalah Press Kabbalah Today Online Paper Kabbalah TV Laitman.com – Kabbalah and the Meaning of Life: Michael Laitman’s Personal Blog Kabbalah International Kabbalah Five Basic Principles (YouTube) Kabbalah Science eBook Calendar September 2018 M T W T F S S « Aug       1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Feeds  Subscribe in a reader  Comments RSS Meta Log in Powered by WordPress and theme Fjords03 Copyright © 2018 Desktop Version | Switch To Mobile Version

Thursday, September 6, 2018

Elul 26, 5778

Elul 26, 5778

Today is the 26th day of the 6th month of the Hebrew calendar. The month of Elul. And Elul has 29 days.  And as we count up to, and not count down, but up to 30, that day will be Yom Teruah or Feast of Trumpets, on the 1st day of of the 7th month of Tishrei. Since it is the 1st day of the 7th month of Tishrei, it is Rosh Chodesh. The head of the 7th month. It ushers the Fall season in Israel. And in Israel, it'll be their civil new year,  the new year 5779.  And that will be 5779 years from Adam, the 6th day of creation. So Yom Teruah will be on Monday, September 10th, 2018 on the Gregorian calendar. But  the  Hebrew day is from sundown Sunday to sundown Monday. Not from midnight to midnight as on the Gregorian calendar.  We're so used to the Gregorian calendar. But there is  calendar written in the Scripture. And the moedim, the appointed times of Yahweh, is based on the calendar written in the Scripture.

The "moedim" are the Appointed Times of Yahweh.  The Hebrew word "moedim" has been wrongly translated as feasts. But not all the moedim are feasts days. For Yom Kippur or The day of Atonement, on Tishrei 10th,  is not a feast day. It is a day of fasting, from sundown to sundown. And the moedim are not called  the feasts of the Jews.  No, not all. The moedim are the Appointed Times of Yahweh.  He called them "My appointed times ". And the Jews observed the appointed times of Yahweh in obedience to the Torah.

These are the "40 Days of Teshuvah", from Elul 1st to Tishrei 10th.  "Teshuvah" is a Hebrew word which means to turn or return to Yahweh our Elohim and to obey His Torah. If we say we believe but do not obey His Torah, we're only deceiving ourselves. For on the day of judgment, we'll be judge by the Torah as written by Mosheh.  Our Master Yeshua did not obey the Torah so that we need not obey them.  No. He obeyed the Torah to show us how to obey the commandments as given by His Father.  And He told us that if we love Him, we are to obey the same commandments.  For there is only one Torah.  And Yeshua did not add nor did He took away anything from the Torah. No, not even the "yod" or "י" which is the smallest letter of the Hebrew alephbeth.

Follow the calendar as written in the Scripture. And observe the appointed times of Yahweh our Elohim. All the moedim are about the Mashiach. Our Master Yeshua fulfilled all the Spring Feasts. He will fulfill all the Fall Feasts, since He is the true Mashiach.  There is nothing written in the Scripture about Christmas or Easter.  Our Master Yeshua was born at Sukkot, at the Feast of Tabernacles, and was impaled on the tree, yes the tree, on Passover Day as the lamb of Elohim.  But He is coming down from heaven to earth, as the Lion of the Tribe of Judah,  as foretold by  Yom Teruah or Feast of Trumpets. And His Majesty the King, Yeshua ben Elohim, will rule the world from Yerusalem as foretold by the Feast of Tabernacles or Sukkot.

Wednesday, September 5, 2018

Sejarah dan Arkeologi Israel

#Sejarah , dan Arkeologi

#Vatikan memiliki peralatan dari Kuil Yerusalem?  perkakas Bait Suci.

Apakah benar bahwa Gereja memiliki perlengkapan Kuil Suci?

Rav Yonasan Shtencel dari Yerusalem tidak pernah membayangkan bahwa penelitiannya tentang Talmud akan menuntunnya untuk menjelajahi misteri leluhur di sekitar hilangnya peralatan Beit HaMikdash, Kuil Suci.

Apakah mereka benar-benar bersembunyi di katakombe Vatikan di Roma?

Rav Shtencel memiliki perusahaan farmasi yang sukses dan beruntung dapat menghabiskan banyak waktu mempelajari Torah.

"Sekitar tiga minggu yang lalu saya bersama rekan studi saya, Rav Hirschman, mempelajari bagian Talmud yang berbicara tentang Rabbi Elazar ben Rabbi Yosi melihat banyak objek dari Beit HaMikdash:

Menorah, Meja, tzitz (mahkota) Imam Besar dan parojet (tirai). Mereka juga menemukan amril dari Beit Avtinas. "

"Lalu aku berpikir," lanjut Rav Shtencel, "'Huau, ini terjadi hampir 2.000 tahun yang lalu. Saya ingin tahu di mana mereka akan hari ini. '

Saya mulai meneliti subjek dan menemukan bahwa banyak orang mengaku telah melihat peralatan Bait Suci.

Misalnya, ada kisah terkenal tentang Rav Yitzchak Bokovza zt''l dari Tripoli, Libya (yang meninggal pada 1930).

Dalam karyanya Beit Halajmí, ia menceritakan bahwa ia pergi ke Roma untuk menghadiri pernikahan di mana ia bertemu dengan Paus, yang membawanya ke Vatikan dan menunjukkan peralatan dari Beit HaMikdash.

The Arch of Titus, yang berasal dari abad ke-1, juga menunjukkan orang-orang Romawi yang membawa Menorah. Bagi saya, ini jelas berarti bahwa saya ada di tangan mereka. "

"Karena ada Paus baru yang tampaknya bersimpati kepada orang Yahudi dan yang memiliki Rav Skorka dari Argentina sebagai teman baik, saya pikir ini akan menjadi saat yang tepat untuk mendekati perwakilan Vatikan di Israel untuk berbicara tentang alat-alat tersebut.

Saya menulis surat dalam bahasa Ibrani dan telah diterjemahkan oleh seorang profesional; kemudian saya mengirim salinan ke Vatikan di Roma dan perwakilan Paus di Israel, uskup agung kepausan Giuseppe Lazarotto.

Saya juga mengirimkannya melalui email. Saya bukan presiden atau perdana menteri, tetapi saya memutuskan bahwa saya akan mencoba.

Meskipun saya tidak mungkin mendapat jawaban, mereka menjawab saya melalui faks. "

Rav Shtencel menyesalkan fakta bahwa uskup agung itu menganggap bahwa permintaannya adalah tuduhan anti-Semitisme, bersikeras bahwa dia telah mengambil tindakan pengamanan yang diperlukan untuk menghindari hal ini.

"Saya menulis surat itu dengan sangat hati-hati dan hormat agar tidak tampak menuduh dengan cara apa pun. Saya pikir saya mencapainya dalam surat saya.

Saya dengan sengaja berbicara di hatinya, alih-alih memperkuat komentar saya dengan bukti yang seharusnya. Itu juga menggangguku bahwa uskup agung menggunakan kata-kata itu kembali ke pemiliknya yang sah alih-alih orang Yahudi.

Mungkin Gereja percaya bahwa mereka adalah pemilik yang sah. Untuk alasan itu, saya pikir jawabannya tidak memuaskan. "

"Saya bukan penyelidik profesional dan saya tidak berencana mengajukan gugatan. Tetapi saya melakukan banyak penelitian dan menemukan lebih dari 20 kiasan bahwa peralatan tersebut ada di Vatikan. "

Mengenai pendapat yang mengatakan peralatan akan tetap tersembunyi sampai kedatangan Mesias, Rav Shtencel berkata:

"Pertama mereka mengembalikan apa pun yang telah mereka curi dari orang-orang Yahudi; setelah itu rabbi kami akan memutuskan apa yang harus dilakukan dengan itu.

Hanya mengaku memiliki mereka atau bahkan memungkinkan kita untuk mengambil gambar akan menjadi pencapaian luar biasa. Mereka memiliki ribuan buku Yahudi dan manuskrip dan semuanya merupakan rahasia besar. "

Mengenai apa yang harus kita lakukan untuk memperbaiki situasinya, Rav Shtencel berkata: "Mungkin ketika Paus Fransiskus mengunjungi Israel kita harus menerima dia dengan poster besar dalam bahasa Inggris dan Spanyol sehingga pers internasional menjadi sadar akan situasi ini.

Setiap orang harus tahu bahwa kita belum melupakan peralatan. "

Ketidaktahuan historis

Profesor Lawrence H. Schiffman, salah satu sejarawan Yahudi terkemuka di dunia, adalah Wakil Dekan untuk Program Gelar Pertama di Universitas Yeshiva.

Sebagai ketua Komite Internasional untuk Konsultasi Keagamaan, ia adalah dialog resmi Yahudi dengan gereja dan telah bekerja selama bertahun-tahun untuk memperbaiki hubungan antara orang Yahudi dan Katolik, termasuk status hukum situs Kristen di Israel.

Saya bertanya kepadanya tentang tingkat validitas klaim bahwa Vatikan memiliki alat kami.

"Akan lebih baik jika Vatikan memilikinya, karena jika mereka, mereka dapat dikembalikan. Namun, fakta sejarah membuktikan bahwa itu hampir tidak mungkin. "

"Dengar, aku akan memberitahumu yang berikut," dia memulai. "Saya pikir kebanyakan orang Yahudi percaya bahwa Vatikan memiliki alat-alatnya.

Teori bahwa Gereja membuat mereka sangat menarik. Ini juga luar biasa bahwa Rav Shtencel telah menerima jawaban. Akan lebih baik jika Vatikan memilikinya, karena jika mereka, mereka dapat dikembalikan. Namun, fakta sejarah membuktikan bahwa itu hampir tidak mungkin.

Jadi, meskipun itu adalah teori populer, saya sangat meragukan bahwa Anda dapat menemukan seorang sarjana sejati dengan pengetahuan di bidang ini yang memberinya kredibilitas. Menurut mereka yang mempelajari subjek, itu hanyalah mitos modern. "

"Anda harus menyadari bahwa Vatikan bahkan tidak ada pada abad pertama Era Umum. Vatikan mulai ada sekitar tahun 700 M.

Selain itu, Roma dipecat oleh Visigoth, Vandal, Saracen, dan Ostrogoth sekitar abad kelima, sehingga setiap perkakas yang akan ada di sana akan dihancurkan.

Vatikan belum terbentuk hingga ratusan tahun kemudian. Faktanya, para paus mulai tinggal di sana pada tahun 1377.

Kami tahu bahwa peralatan dibawa ke Roma berkat para resi dan kesaksian lainnya, termasuk Josephus.

The Arch of Titus memiliki potret yang jelas tentang Menorah. Tetapi tidak mungkin peralatan telah mencapai Vatikan, karena Vatikan bukan penerus Kekaisaran Romawi. "

Mitos manuskrip

Profesor Schiffman mengacu pada beberapa faktor yang mungkin telah menyebabkan penerimaan ide yang salah ini.

"Banyak orang memiliki kesan bahwa peralatan bukan satu-satunya barang Yahudi yang berharga yang dimiliki Vatikan," lanjutnya.

"Semua menyebutkan peralatan biasanya disertai dengan penyebutan naskah tersembunyi.

Orang percaya bahwa Vatikan memiliki sejumlah besar dari mereka, termasuk tulisan-tulisan Maimonides, Ritvá dan yang lainnya, yang telah lama hilang.

Namun kenyataannya sebagian besar manuskrip dalam arsip Vatikan dapat dilihat di Internet dan ada banyak lagi yang tersedia di mikrofilm. "

"Pada suatu kesempatan seseorang bertanya kepada saya tentang suatu naskah tertentu yang mengklaim bahwa Vatikan merahasiakannya.

Saya khawatir dan pergi ke Universitas Ibrani, di mana saya menemukan naskah yang tepat. Seluruh Koleksi Vatikan Ibrani dapat dilihat di Internet, yang menghilangkan kecurigaan bahwa Vatikan dapat memutuskan untuk menerbitkan beberapa manuskrip dan yang lain tidak; itu tidak masuk akal Sebaliknya, mereka lebih suka menunjukkan kepada dunia apa yang mereka miliki dan memamerkannya.

Tidak ada yang didapat dengan menjaga hal-hal itu tetap rahasia.

Beberapa tahun yang lalu Vatikan mengizinkan manuskrip Maimonides dipamerkan di Israel.

Saya tahu seseorang mengklaim bahwa Vatikan memiliki tulisan-tulisan rahasia tertentu dari Ritvá dan yang lain, tetapi setiap karya yang dia sebutkan telah diterbitkan dalam mikrofilm. "

Rahasia sebenarnya dari Vatikan

Untuk beberapa alasan, teori bahwa Vatikan memiliki peralatan Temple telah mendapatkan ketenaran besar dalam 70 tahun terakhir dan Profesor Schiffman percaya bahwa itu bukan suatu kebetulan.

"Ada banyak hal yang dirahasiakan oleh Vatikan," ia menjelaskan, "yang mungkin telah berkontribusi pada mitos perkakas.

Tentunya Vatikan memiliki banyak informasi tentang tindakan Paus Pius XII selama Perang Dunia II dan mungkin juga memiliki daftar anak-anak Yahudi yang disimpan di rumah-rumah Kristen selama tahun-tahun itu. "

Gagasan bahwa peralatan tersembunyi di gua rahasia atau katakombe juga menarik. Schiffman menjelaskan: "Ada ekspedisi arkeologi yang luar biasa di bawah Basilika Santo Petrus, di mana orang mengklaim telah melihat mereka.

Sejauh ini mereka telah menemukan vila Romawi yang lengkap dan setiap hari sesuatu yang baru ditemukan, tetapi masih belum ada yang menyeberang dengan peralatan.

Saya akui bahwa ide itu sangat menarik. Beberapa tahun yang lalu saya berada di Vatikan bersama seseorang yang memiliki koneksi dengan Paus Yohanes Paulus II.

Kami pergi ke sana untuk membicarakan tentang kemungkinan pameran.

Ketika saya melihat dua menorot di atas rak di kantornya dia bertanya kepada saya: 'Apakah Anda ingin melihat beberapa artikel Yahudi yang kami miliki di Vatikan? Saya akan menjatuhkannya.

' Secara alami, saya menjadi sangat cemas. Kami turun enam lantai dengan lift, ke area konservasi di mana ada sepuluh wanita yang memulihkan benda-benda tua.

Dia menunjukkan kepada saya dua pasang Tefillin yang disimpan dalam kotak kardus. "Hanya itu yang kumiliki," katanya.

Yang ingin saya katakan adalah bahwa jika mereka memiliki sesuatu, mereka tidak tahu mereka memilikinya. "

"Ini benar-benar mengejutkan mereka dan bahkan menghibur bahwa beberapa orang Yahudi menciptakan rumor ini.

Beberapa tahun yang lalu, ketika mantan Kepala Rabbi Israel Amar dan Metzger mengunjungi Vatikan, mereka diperintahkan untuk tidak mengajukan pertanyaan ini.

Namun, salah satu dari mereka melakukannya dan, ketika berbicara dengan Paus, beberapa orang yang bekerja di kantor Vatikan tertawa. Mereka menganggap ide itu konyol. "

Itu tidak benar

"Ini bukan sesuatu yang orang suka dengar," Schiffman melanjutkan, "tetapi Vatikan tidak memiliki peralatan Beit HaMikdash.

Mengenai cerita orang yang melihat mereka, mereka sepertinya tidak benar. Mereka mungkin diciptakan, orang-orang telah membayangkan sesuatu atau mereka tidak dapat mengidentifikasi apa yang mereka lihat.

Mungkin juga mereka telah melihat sebuah menorah atau benda-benda lain, tetapi mereka mungkin berasal dari tempat lain di Roma dan bukan perkakas dari Beit HaMikdash.

Kita harus ingat bahwa di Roma yang disebutkan dalam Talmud tidak ada Vatikan. "

Ini bukan sesuatu yang orang suka dengar, tetapi Vatikan tidak memiliki peralatan dari Beit HaMikdash.

Yang benar adalah semua bukti yang ada berasal dari sumber-sumber bekas atau ditulis dalam cerita yang sulit untuk diverifikasi.

Salah satu perintah yang paling terkenal dibuat oleh anggota parlemen Israel Simón Shetreet, yang secara terbuka meminta Paus Yohanes Paulus II untuk mengembalikan peralatan pada tahun 1996.

Shetreet cukup baik untuk berbicara dengan majalah Ami tentang pertemuannya dengan paus dan kesan Anda tentang hal ini.

"Saya bertemu John Paul II pada tahun 1996," katanya, "dan saya memintanya untuk meninjau permintaan saya untuk kembalinya Menorah, yang saya sebutkan secara khusus. Saya tidak pernah mendapat jawaban. "

Ketika saya menyebutkan desakan Profesor Schiffman bahwa Vatikan didirikan bertahun-tahun setelah kejatuhan Kekaisaran Romawi untuk barang-barang itu berada di tangan Gereja, Shetreet berkata:

"Saya tidak yakin bahwa aturan mengesampingkan kemungkinan itu. Kekuasaan ada di tangan Kekaisaran Romawi, yang kemudian muncul sebagai Negara Kepausan.

Jadi saya tidak tahu apakah Anda bisa mengatakan itu. Saya juga tidak percaya bahwa peralatan telah dilelehkan; mereka terlalu berharga.

" Dia juga berteori tentang kemungkinan bahwa Vatikan ingin mempertahankannya sebagai pengingat kehancuran Beit HaMikdash.

The Menorah Man

Dr. Steven Fine adalah seorang profesor sejarah dan direktur Yahudi dari Pusat Studi Israel di Universitas Yeshiva, dan dianggap sebagai salah satu ahli terkemuka dunia tentang Menorah yang hilang; Dia telah mempelajari semua catatan penting dari orang-orang suci dan ribuan dokumen sejarah.

Dia juga penulis The Menorah, sebuah buku yang akan segera diterbitkan oleh Harvard University Press.

Dalam esai akademis yang lolos dari ruang lingkup artikel ini, Dr. Fine menjelaskan bagaimana sumber tekstual Yahudi yang mengklaim telah melihat Menorah di Roma tidak menjalin hubungan dengan Vatikan.

Dengan kata lain, orang-orang suci pasti melihat Menorah, hanya tidak di Vatikan.

Yosefus menguraikan bagaimana Trofi Bait Suci dipamerkan di Roma:

"Mereka dipamerkan di Temple of Peace yang megah. Dimulai pada tahun 71 dan selesai pada tahun 75 M, kuil ini dibangun oleh Vespasian untuk memperingati kekalahan Romawi di Yudea dan kemudian dibangun kembali oleh Domitianus.

Pliny the Elder termasuk di antara bangunan bangsawan Roma, mencirikannya sebagai salah satu yang paling indah yang dunia telah lihat ... Dia memamerkan peralatan emas dari Kuil Orang Yahudi, yang dia banggakan. "

Menurut Fine: "Orang-orang Yahudi, baik penduduk asli Roma maupun para pengunjung, tidak diragukan lagi datang ke Kuil Perdamaian untuk melihat barang-barang Bait Suci, sama seperti orang-orang Yahudi hari ini yang terus berdatangan dalam jumlah banyak untuk mengunjungi Arch of Titus. . Kuil itu sebagian adalah ruang publik, seperti Gedung Putih di Amerika Serikat ... Penampakan [Orang-orang Suci] memiliki kesempatan yang masuk akal untuk dapat diandalkan.

Barang-barang yang disebutkan di atas bisa saja dilihat di Roma oleh para rabi abad ke-2, karena bukti eksternal Yosefus dan Lengkungan Titus memberikan dukungan kuat bagi historisitasnya. "

Studi baru

Ketika saya bertanya kepada Dr. Fine jika alasan mengapa Vatikan tidak dapat memiliki peralatan itu hanyalah perbedaan sejarah, dia berkata: "Tentu saja itu benar, tetapi itu bahkan lebih sederhana. Sebelum tahun 1960-an tidak ada bukti bahwa Menorah telah berada di Vatikan.

Ini bukan sesuatu yang dibicarakan orang Yahudi; tidak ada yang membuat klaim seperti itu. Tetapi setiap kali hubungan dengan Vatikan mulai membaik, masalah muncul. Ini adalah pola yang konstan.

Ketika saya mendengar bahwa Paus akan mengunjungi [Israel], satu-satunya pertanyaan saya adalah apakah gagasan itu akan muncul kembali ... dan dia melakukannya. "

"Ini ide baru," dia bersikeras. "Ini seperti saya menceritakan kisah tentang ayah saya yang tidak pernah didengar ibu saya.

Tentu saja Vatikan tidak ada ketika Beit HaMikdash hancur. Ini adalah kisah yang diciptakan. "

Para rabi Italia adalah orang-orang yang mungkin harus tahu tentang hal-hal ini, tetapi ide itu mempermalukan mereka dan menertawakan mereka.

"Rav Herzog - yang pertama kali mengambil posisi Kepala Ashkenazi Rabbi dari Negara Israel - menulis kepada Vatikan untuk bertanya tentang rumor dan percaya pada jawabannya ketika mereka mengatakan tidak.

Para rabi Italia adalah orang-orang yang mungkin harus tahu tentang hal-hal ini, tetapi ide itu mempermalukan mereka dan menertawakan mereka.

Jelas itu adalah ide yang sangat tepat untuk saat itu, setelah pembentukan Negara Israel dan bahwa ia memilih Menorah sebagai simbol nasionalnya, tetapi sama sekali tidak ada bukti bahwa teori itu ada sebelumnya. "

Dr. Fine juga menambahkan fakta sejarah yang menarik yang dapat menjelaskan beberapa penampakan Menorah.

"Selama lebih dari 1.000 tahun," ia menjelaskan, "Orang-orang Kristen telah membuat candelabrum dalam bentuk menorah dan menggunakannya di gereja-gereja.

Bahwa Anda melihat sesuatu dalam bentuk menorah tidak berarti bahwa itu adalah Menorah yang sesungguhnya. "

"Ini mirip dengan versi Yahudi dari Cawan Suci. Setelah hal-hal itu mengambil kehidupan mereka sendiri, tidak ada yang bisa dilakukan untuk menghentikan orang-orang dari mempercayai mereka.

Ini seperti ketika saya mengajar di Universitas Cincinnati dan saya harus angkat topi untuk meyakinkan mereka bahwa saya tidak memiliki tanduk. Orang-orang percaya hal-hal aneh. Seseorang memberi tahu saya bahwa Ridvaz melihat Menorah.

“Bagaimana kamu tahu?” Aku bertanya. "Sephardi memberitahuku," jawabnya. Atau ketika seseorang mengatakan kepada saya bahwa 'Rebbe keenam Lubavitch melihat Menorah'.

“Bagaimana kamu tahu?” Aku bertanya. "Seorang Lubavitcher memberi tahu saya," jawabnya. Lalu aku menelepon Chabad dan bertanya apakah Rebbe pernah ke Roma. Jelas mereka mengatakan tidak. Ini adalah proses yang tidak pernah berakhir. "

Yang menarik, Dr. Fine adalah orang yang menemukan bahwa Arch of Titus yang terkenal biasanya memiliki warna-warna cerah. Tidak mengherankan bahwa Menorah berwarna kuning keemasan.

Musim semi ini ia berencana untuk menganalisis sisa peralatan yang dibuat sketsa di Arc, seperti shulchan (meja) dan jatzotzrot (terompet), dan kemudian menciptakannya dalam 3D.

"Ini yang paling dekat kita bisa ke Menorah," katanya. "The Arch of Titus berjarak 150 meter dari Istana Vespasian dan sangat mungkin itu cukup akurat."

Menganalisis tanggapan paus nuncio

Sementara banyak orang telah mencoba untuk berbicara dengan Gereja Katolik tentang peralatan, Rav Shtencel adalah yang pertama dalam sejarah baru-baru ini telah menerima tanggapan dari pejabat Vatikan.

Ada banyak aspek menarik dalam respons Lazzarotto. Yang pertama adalah anggapannya bahwa itu adalah tuduhan bertopeng anti-Semitisme. Yang kedua adalah penggunaan istilah pemilik yang sah.

Di Israel saya berbicara dengan Pastor Giuseppe Lazzarotto tentang tanggapannya. "Masalahnya omong kosong," katanya. "

[Bahwa Vatikan mempertahankan peralatan] akan menjadi tanda permusuhan yang jelas terhadap orang Yahudi, sesuatu yang telah bertentangan lebih dari sebelumnya selama 50 tahun terakhir hubungan kita."

"Jika kami telah menemukan Menorah, kami akan mengembalikannya sejak lama" (Pastor Giuseppe Lazzarotto).

"Saya mencoba bertindak dengan sopan dan merasa bahwa saya harus menjawab dan mengklarifikasi hal-hal.

Seperti yang Anda ketahui, cerita ini sudah ada untuk sementara waktu. Selalu ada seseorang yang membuatnya sering datang kembali. Saya tidak tahu apa motivasinya ketika menulis surat itu, tetapi dia layak mendapat jawaban. Sekarang saya menunggu untuk melihat apakah itu merespons.

Tidak ada yang perlu dibicarakan. "

Saya bertanya kepada papal nuncio jika dia merujuk pada orang Yahudi ketika menggunakan istilah pemilik yang sah.

"Tentu saja," jawabnya.

"Jika kami telah menemukan Menorah, kami akan mengembalikannya beberapa waktu yang lalu. Kisah ini hanyalah latihan akademis.

" Bahkan, Pastor Lazzarotto mengatakan kepada majalah Ami bahwa dia akan senang mendengar tentang bukti keberadaan Menorah, karena itu akan menjadi penemuan yang hebat.

Apa yang terjadi dengan peralatan?

Profesor Schiffman menjelaskan bahwa jawaban nuntius dapat mencerminkan iklim yang dipromosikan oleh Paus yang baru.

"Saya juga percaya bahwa Paus yang baru ingin menjawab pertanyaan.

Ini modern dan ingin menyelesaikan pertanyaan lama, jadi saya pikir respon nuntio adalah karena, sebagian, terhadap pengaruh Paus yang baru. "
Mengenai apa yang sebenarnya terjadi pada peralatan, Profesor Fine menambahkan: "Mereka berada di dasar samudra atau di jari seorang wanita; emasnya tidak hilang.

Ada beberapa indikasi bahwa mereka dibawa ke Cartago Nova atau Marseille, dan bahkan ada legenda Kristen yang mengatakan bahwa Menorah dibawa kembali ke Yerusalem.

Ada yang mengatakan itu dimakamkan di Tepi Barat. Yang benar adalah bahwa Istana Perdamaian dan semua peralatan yang pasti telah dihancurkan.

Meskipun ada kemungkinan bahwa beberapa orang telah diselamatkan dan dibawa ke tempat lain, kemungkinan besar mereka telah dilebur.

Sampai saat ini, orang Yahudi Roma percaya bahwa Vandal telah kehilangan Menorah di Sungai Tiber.

Masing-masing memiliki cerita yang berbeda, tebak apa yang terjadi. Namun, apa yang sebenarnya terjadi sama dengan apa yang terjadi pada semua hal lain: mereka menghilang. Itu adalah takdir yang keji, tetapi itu adalah kebenaran.

Anda harus tahu bahwa Vatikan tidak hanya tidak memiliki peralatan, tetapi juga tidak memiliki sesuatu pada periode itu. "

Tidak ada keraguan bahwa sebagian dari harapan kami bahwa Vatikan memiliki mereka dalam kepemilikan mereka tidak lebih dari keinginan untuk melihat mereka lagi.

Apa yang paling kita inginkan adalah memiliki hubungan dengan warisan kita.

Apakah teori itu benar atau tidak, tidak ada yang bisa menodai keindahan harapan bahwa mereka masih ada.
Sumber: AISH LATING org Yahudi.

Shalom Aleichem

#Biblical Hebrew Institute Cohen Indonesia Kupang

#Aspenas Warkey Cohen