Monday, October 1, 2018

126-Tabernakel

Keluaran 25:9
Seperti segala hal yang telah Kuperlihatkan kepadamu mengenai pola tabernakel dan pola segala perkakasnya, maka demikianlah kamu harus membuatnya.”

Keluaran 26:1
Dan haruslah engkau membuat tabernakel itu dari sepuluh lembar tenda, dari lenan halus dan benang nila dan ungu dan kirmizi yang dipintal dengan kerub-kerubnya; engkau harus membuatnya sebagai karya seorang perancang.

Keluaran 26:6
Dan haruslah engkau membuat lima puluh pengait emas, dan engkau harus menggabungkan tenda-tenda itu satu terhadap yang lain dengan pengait-pengait itu; dan haruslah tabernakel itu menjadi satu .”

Keluaran 26:7
“Dan haruslah engkau membuat tenda dari bulu kambing untuk menjadi kemah bagian atas tabernakel. Engkau harus membuat sebelas lembar tenda.

Keluaran 26:12
Dan haruslah kelebihan yang tersisa pada tenda kemah itu, yaitu setengah lembar tenda yang tersisa, menjuntai pada bagian belakang tabernakel itu.

Keluaran 26:13
Dan haruslah sehasta di sebelah sini dan sehasta di sebelah sana, menurut apa yang tersisa dari panjangnya tenda kemah itu, yang menjuntai di atas rusuk-rusuk tabernakel, di sebelah sini dan di sebelah sana, untuk menutupinya.

Keluaran 26:15
“Dan haruslah engkau membuat papan-papan dari kayu akasia yang berdiri tegak, untuk tabernakel.

Keluaran 26:17
Haruslah dua pasak ada pada setiap papan yang dilekatkan satu terhadap yang lain; demikianlah engkau harus melakukannya terhadap seluruh papan tabernakel itu.

Keluaran 26:18
Dan haruslah engkau membuat papan-papan untuk tabernakel itu, dua puluh papan untuk sebelah selatan ke arah selatan.

Keluaran 26:20
Dan haruslah untuk sisi yang kedua dari tabernakel itu, yaitu untuk sebelah utara, ada dua puluh papan,

Keluaran 26:22
Dan haruslah untuk kedua panggul tabernakel sebelah barat, engkau membuat enam papan.

Keluaran 26:23
Dan haruslah engkau membuat dua papan untuk sudut-sudut tabernakel di kedua panggulnya.

Keluaran 26:26
Dan haruslah engkau membuat palang-palang dari kayu akasia; lima batang untuk papan-papan sisi tabernakel yang satu,

Keluaran 26:27
dan lima batang palang untuk papan-papan sisi tabernakel yang kedua; dan lima batang palang untuk papan-papan sisi tabernakel pada pinggul sebelah barat.

Keluaran 26:30
Dan haruslah engkau mendirikan tabernakel itu sesuai dengan rancangannya, yang telah ditunjukkan kepadamu di atas gunung.”

Keluaran 26:35
Dan haruslah engkau menempatkan meja itu di bagian luar tabir, dan kaki pelita di depan meja itu pada sisi selatan tabernakel, dan engkau harus menempatkan meja itu pada sisi utara.

Keluaran 27:9
“Dan haruslah engkau membuat pelataran tabernakel: pada sisi selatan arah ke selatan ada layar-layar pelataran dari lenan halus yang dipintal, panjangnya seratus hasta untuk sisi yang satu.

Keluaran 27:19
Haruslah segenap perkakas tabernakel itu berada dalam masing-masing pelayanannya; dan haruslah semua patoknya serta semua patok pelataran itu dari tembaga.”

Keluaran 35:11
tabernakel itu, kemahnya dan tudungnya, pengait-pengaitnya, dan papan-papannya, dan palang-palangnya, tiang-tiangnya, dan alas-alas tumpuannya;

Keluaran 35:15
dan mezbah dupa, dan tongkat-tongkat pengusungnya, dan minyak urapan, dan dupa wewangian, dan tirai pintu sebagai pintu masuk tabernakel;

Keluaran 35:18
patok-patok tabernakel, dan patok-patok pelataran, dan tali-talinya;

Keluaran 36:8
Dan semua orang yang berhikmat hatinya dalam melaksanakan pekerjaan tabernakel, membuat sepuluh lembar tenda dari lenan halus yang dipintal dan benang nila dan ungu dan kirmizi, dengan kerub-kerubnya, suatu karya seorang perancang, ia telah membuatnya.

Keluaran 36:13
Dan dia membuat lima puluh pengait emas, dan dia menggabungkan tenda-tenda itu satu terhadap yang lain dengan pengait-pengait itu, maka tabernakel itu menjadi satu.

Keluaran 36:14
Dan dia membuat tenda-tenda dari bulu kambing untuk kemah pada tabernakel itu; sebelas lembar tenda ia telah membuatnya.

Keluaran 36:20
Dan dia membuat papan-papan untuk tabernakel dari kayu akasia yang berdiri tegak.

Keluaran 36:22
Ada dua pasak untuk setiap papan yang dilekatkan satu terhadap yang lain, demikianlah dia membuatnya untuk semua papan tabernakel itu.

Keluaran 36:23
Dan dibuatnyalah papan-papan untuk tabernakel itu: dua puluh papan untuk sisi sebelah selatan.

Keluaran 36:25
Dan untuk bagian yang kedua dari tabernakel itu, bagian sebelah utara dia membuat dua puluh papan,

Keluaran 36:27
Dan untuk bagian sebelah barat dari tabernakel, ia membuat enam papan,

Keluaran 36:28
dan dia membuat dua papan untuk sudut-sudut tabernakel, di kedua sisinya.

Keluaran 36:31
Dan dia membuat lima batang palang dari kayu akasia untuk papan-papan tabernakel pada sisi yang satu;

Keluaran 36:32
dan lima batang palang untuk papan-papan tabernakel pada sisi yang kedua; dan lima batang palang untuk papan-papan tabernakel pada pinggul sebelah barat.

Keluaran 38:20
Tetapi seluruh patok untuk tabernakel itu dan untuk pelataran sekelilingnya, dari tembaga.

Keluaran 38:21
Inilah perincian-perincian tabernakel, yaitu tabernakel kesaksian yang telah diperinci melalui mulut Musa, sebagai pekerjaan orang-orang Lewi di bawah tangan Itamar, anak Imam Harun.

Keluaran 38:31
dan alas-alas tumpuan pelataran sekelilingnya, dan alas-alas tumpuan gerbang pelataran, dan semua patok tabernakel serta semua patok pelataran sekelilingnya.

Keluaran 39:32
Dan dia menyelesaikan seluruh pekerjaan tabernakel kemah pertemuan itu, dan bani Israel telah melakukan sesuai dengan semua yang telah YAHWEH perintahkan kepada Musa; demikianlah mereka melakukannya.

Keluaran 39:33
Lalu mereka membawa tabernakel itu kepada Musa, kemah itu dan segala perkakasnya, pengait-pengaitnya, papan-papannya, palang-palangnya, dan tiang-tiangnya, dan alas-alas tumpuannya;

Keluaran 39:40
layar-layar pelataran, tiang-tiang dan alas-alas tumpuannya, dan tirai untuk gerbang pelataran, tali-talinya, dan patok-patoknya, dan segala perkakas pelayanan tabernakel untuk kemah pertemuan,

Keluaran 40:2
“Pada hari pertama bulan itu, pada bulan pertama, engkau harus mendirikan tabernakel kemah pertemuan.

Keluaran 40:5
Dan engkau harus memasang mezbah emas itu untuk dupa di depan tabut kesaksian itu; dan engkau harus memasang tirai pintu untuk tabernakel itu.

Keluaran 40:6
Dan engkau harus menata mezbah persembahan bakaran di depan pintu tabernakel kemah pertemuan.

Keluaran 40:9
dan engkau harus mengambil minyak urapan itu, dan mengurapi tabernakel itu dan segala sesuatu yang di dalamnya, dan menguduskan segala perkakasnya sehingga menjadi kudus.

Keluaran 40:17
Dan terjadilah, pada bulan pertama, pada tahun kedua, pada hari pertama bulan itu, didirikanlah tabernakel itu.

Keluaran 40:18
Dan Musa mendirikan tabernakel itu dan memasang alas-alas tumpuannya, dan memasang papan-papannya, dan memasang palang-palangnya, dan mendirikan tiang-tiangnya.

Keluaran 40:19
Dan dia membentangkan kemah itu di atas tabernakel, dan memasang tudung kemah itu padanya dari arah atas, seperti yang telah YAHWEH perintahkan kepada Musa.

Keluaran 40:21
Dan dia membawa tabut itu ke dalam tabernakel, dan memasang tabir dari tirai itu sehingga menutup tabut kesaksian itu seperti yang telah YAHWEH perintahkan kepada Musa.

Keluaran 40:22
Dan dia memasang meja itu di dalam kemah pertemuan pada pinggang utara tabernakel, di bagian luar tabir.

Keluaran 40:24
Dan dia memasang kaki pelita itu di dalam kemah pertemuan, di depan meja itu, pada pinggang sebelah selatan tabernakel.

Keluaran 40:28
Dan dia memasang tirai pintu tabernakel itu.

Keluaran 40:29
Dan dia menempatkan mezbah persembahan bakaran itu di pintu tabernakel kemah pertemuan, dan menaikkan di atasnya persembahan bakaran dan persembahan sajian, seperti yang telah YAHWEH perintahkan kepada Musa.

Keluaran 40:33
Dan dia mendirikan pelataran sekeliling atas tabernakel itu dan atas mezbah itu, dan memasang tirai gerbang pelataran; demikianlah Musa menyelesaikan pekerjaan itu.

Keluaran 40:34
Dan awan menutupi kemah pertemuan itu dan kemuliaan YAHWEH memenuhi tabernakel itu.

Keluaran 40:35
Dan Musa tidak mampu untuk masuk ke dalam kemah pertemuan itu karena awan itu berdiam di dalamnya, dan kemuliaan YAHWEH memenuhi tabernakel itu.

Keluaran 40:36
Dan ketika awan itu naik dari dalam tabernakel itu, bani Israel berangkat melanjutkan perjalanan mereka.

Keluaran 40:38
Sebab, ada awan YAHWEH di dalam tabernakel itu pada siang hari, dan dia menjadi api pada malam hari di depan mata seluruh umat Israel dalam seluruh perjalanan mereka.

Imamat 8:10
Dan Musa mengambil minyak urapan, lalu mengurapi tabernakel itu dan semua yang ada di dalamnya dan menguduskannya.

Imamat 15:31
Jadi, kamu harus memisahkan bani Israel dari kenajisan mereka, supaya mereka tidak mati dalam kenajisannya ketika mereka menajiskan tabernakel-Ku yang ada di tengah-tengah mereka.

Imamat 17:4
dan dia tidak membawanya masuk ke pintu kemah pertemuan untuk mempersembahkan persembahan kepada YAHWEH di depan tabernakel YAHWEH, darah haruslah diperhitungkan kepada orang itu, dia telah menumpahkan darah; dan orang itu haruslah dilenyapkan dari tengah-tengah bangsanya;

Imamat 26:11
Dan Aku akan menempatkan tabernakel-Ku di tengah-tengahmu dan jiwa-Ku tidak akan muak denganmu.

Bilangan 1:50
malah engkau, tempatkanlah orang-orang Lewi itu atas tabernakel kesaksian dan atas segala perabotnya dan atas semua yang ada di dalamnya. Mereka harus membawa tabernakel itu dan dengan segala perabotnya. Mereka harus melayaninya dan harus berkemah di sekeliling tabernakel.

Bilangan 1:51
Dan untuk memindahkan tabernakel, orang-orang Lewi harus membongkarnya. Dan untuk memasang tabernakel, orang-orang Lewi harus mendirikannya. Dan orang asing yang mendekat harus dihukum mati.

Bilangan 1:53
Tetapi, orang Lewi haruslah berkemah di sekeliling tabernakel kesaksian sehingga tidak ada murka ke atas jemaat bani Israel. Dan orang-orang Lewi haruslah memegang tanggung jawab atas tabernakel kesaksian.”

Bilangan 3:7
dan mereka harus memegang tanggung jawabnya dan tanggung jawab atas seluruh umat di depan kemah pertemuan untuk mengerjakan pelayanan tabernakel.

Bilangan 3:8
Dan mereka harus memelihara seluruh perkakas kemah pertemuan dan tanggung jawab bani Israel untuk mengerjakan pelayanan tabernakel.

Bilangan 3:23
Kaum-kaum Gerson ini berkemah di belakang tabernakel ke arah laut.

Bilangan 3:25
Dan tanggung jawab keturunan Gerson dalam kemah pertemuan ialah tabernakel dan kemahnya, tudungnya dan tirai pintu kemah pertemuan,

Bilangan 3:26
dan layar-layar pelataran serta tirai pintu pelataran yang ada di sekeliling tabernakel dan mezbah, juga tali-talinya untuk setiap pelayanannya.

Bilangan 3:29
Kaum-kaum Kehat ini berkemah pada sisi selatan tabernakel.

Bilangan 3:35
Dan pemimpin keluarga leluhur bagi kaum-kaum Merari ialah Zuriel anak Abihail; mereka berkemah di sisi utara tabernakel.

Bilangan 3:36
Dan kewajiban keturunan Merari ialah pengawasan atas papan-papan tabernakel, dan kayu-kayu palangnya, dan tiang-tiangnya, dan alas-alas tumpuannya, dan segala perkakasnya, dan semua pelayanannya,

Bilangan 3:38
Dan mereka yang berkemah di depan tabernakel ke arah timur, di depan kemah pertemuan ke arah matahari terbit, ialah Musa dan Harun dan anak-anaknya yang memegang tanggung jawab tempat kudus sebagai tanggung jawab bani Israel; dan orang asing yang mendekat haruslah dihukum mati.

Bilangan 4:16
Dan pengawasan Eleazar, anak Imam Harun, adalah atas minyak lampu dan dupa wewangian dan persembahan sajian yang tetap dan minyak urapan, sebagai pengawas atas seluruh tabernakel dan segala yang ada di dalam tempat kudus juga dalam perkakas-perkakasnya.”

Bilangan 4:25
Mereka harus mengangkat tenda-tenda tabernakel dan kemah pertemuan, tudungnya, dan tudung kulit lumba-lumba yang ada padanya di sebelah atasnya, dan tirai pintu kemah pertemuan;

Bilangan 4:26
dan layar-layar pelataran dan tirai pintu gerbang pelataran yang ada di sekeliling tabernakel dan mezbah, dan tali-talinya, dan semua perkakas untuk pelayanan mereka, dan semua yang dibuat untuk mereka dan mereka harus mengerjakannya.

Bilangan 4:31
Dan inilah tugas kewajiban mereka untuk seluruh pelayanan mereka di kemah pertemuan: papan-papan tabernakel serta kayu-kayu palangnya, dan tiang-tiangnya serta alas-alas tumpuannya,

Bilangan 5:17
Kemudian imam itu harus mengambil air kudus dengan sebuah bejana tanah. Dan dari debu yang ada di lantai tabernakel, imam itu harus mengambilnya lalu menaruhnya ke dalam air itu.

Bilangan 7:1
Dan terjadilah, pada hari Musa telah selesai mendirikan tabernakel, dia mengurapinya dan menguduskannya dengan segala perabotnya. Dan mezbahnya dengan seluruh perkakasnya; dia mengurapi semuanya itu serta menguduskannya juga.

Bilangan 7:3
Dan mereka membawa persembahan mereka ke hadapan YAHWEH, enam kereta tertutup dan dua belas kawanan lembu; satu kereta untuk setiap dua orang pemimpin dan seekor lembu untuk setiap pemimpin. Dan mereka mempersembahkannya di depan tabernakel.

Bilangan 9:15
Dan pada hari berdirinya tabernakel, segumpal awan menutupi tabernakel yaitu kemah kesaksian. Dan pada malam hari ada yang seperti rupa api di atas tabernakel hingga pagi hari.

Bilangan 9:18
Atas perintah YAHWEH bani Israel berangkat, dan atas perintah YAHWEH mereka berkemah. Selama awan itu berdiam di atas tabernakel, mereka tetap berkemah.

Bilangan 9:19
Apabila awan itu tinggal di atas tabernakel selama berhari-hari, maka bani Israel akan memelihara pesan YAHWEH dan tidak berangkat.

Bilangan 9:20
Dengan demikian ketika awan itu tinggal beberapa hari di atas tabernakel menurut perintah YAHWEH, mereka tetap berkemah; dan menurut perintah YAHWEH, mereka berangkat.

Bilangan 9:22
Baik selama dua hari, atau satu bulan, atau selama berhari-hari, ketika awan itu diam di atas tabernakel, bani Israel tetap berkemah, dan tidak berangkat. Dan ketika awan itu terangkat, mereka berangkat.

Bilangan 10:11
Dan pada tahun kedua, bulan kedua, pada hari yang kedua puluh bulan itu, awan itu terangkat dari atas tabernakel kesaksian.

Bilangan 10:17
Lalu tabernakel itu dibongkar, dan berangkatlah keturunan Gerson dan keturunan Merari yang mengangkat tabernakel itu.

Bilangan 10:21
Dan berangkatlah orang-orang Kehat, mengangkat tempat kudus. Dan yang lain harus sudah memasang tabernakel sebelum mereka datang.

Bilangan 16:9
Apakah terlalu kecil bagimu bahwa Elohim Israel telah memisahkan kamu dari umat Israel untuk membawa kamu dekat kepada-Nya untuk mengerjakan pelayanan tabernakel YAHWEH dan untuk berdiri di hadapan jemaat untuk melayani mereka?

Bilangan 17:13
Setiap orang yang mendekat ke tabernakel YAHWEH akan mati. Haruskah kami berakhir untuk binasa?”

Bilangan 19:13
Setiap orang yang menyentuh yang mati, seorang manusia yang mati, dan tidak menahirkan dirinya, dia telah mencemarkan tabernakel YAHWEH, dan orang itu haruslah dilenyapkan dari Israel, karena air penahiran tidaklah dipercikkan atasnya. Dia itu najis, kenajisannya masih ada padanya.

Bilangan 31:30
Dan dari setengahnya lagi, milik bani Israel, engkau harus mengambil satu, yang diambil dari setiap lima puluh, dari manusia, dari kawanan lembu, dari keledai jantan, dan dari kawanan domba, dari segala jenis hewan, dan haruslah engkau memberikan semuanya itu kepada orang-orang Lewi yang memegang tanggung jawab tabernakel YAHWEH.”

Bilangan 31:47
Dan dari setengahnya yang adalah milik bani Israel itu Musa mengambil satu, diambil dari setiap lima puluh, dari manusia dan dari hewan. Dan menyerahkan semuanya kepada orang-orang Lewi yang memegang tanggung jawab tabernakel YAHWEH, seperti yang telah YAHWEH perintahkan kepada Musa.

Yoshua 22:19
Dan tentulah, jika tanah milikmu itu tidak tahir, engkau boleh menyeberang ke tanah milik YAHWEH, di tempat tabernakel YAHWEH berdiam, dan milikilah tanah di antara kami. Tetapi janganlah memberontak terhadap YAHWEH, dan janganlah memberontak terhadap kami dengan mendirikan bagi dirimu sendiri sebuah mezbah di samping mezbah YAHWEH, Elohim kita.

Yoshua 22:29
Jauhlah kiranya dari kami untuk memberontak terhadap YAHWEH, dan untuk berpaling dari mengikut YAHWEH pada hari ini, mendirikan sebuah mezbah untuk persembahan bakaran, untuk persembahan sajian, dan untuk kurban sembelihan, selain dari mezbah YAHWEH, Elohimmu, yang ada di depan tabernakel-Nya!”

2 Samuel 7:6
Sebab Aku tidak pernah berdiam di sebuah bait bahkan sejak hari Aku membawa orang Israel keluar dari Mesir, bahkan sampai pada hari ini; tetapi Aku telah berjalan ke sana kemari dalam sebuah kemah, yaitu di dalam sebuah tabernakel.

1 Tawarikh 6:32
Dan merekalah yang melayani dengan nyanyian di depan tabernakel kemah pertemuan, sampai Salomo mendirikan bait YAHWEH di Yerusalem; dan mereka harus berdiri sesuai dengan peraturan mereka menurut ibadah mereka.

1 Tawarikh 6:48
Juga saudara-saudara mereka, orang-orang Lewi, ditetapkan untuk setiap pelayanan tabernakel bait Elohim.

1 Tawarikh 16:39
Namun Imam Zadok, dan saudara-saudaranya, para imam, ada di hadapan tabernakel YAHWEH di tempat pemujaan yang ada di Gibeon;

1 Tawarikh 21:29
Dan tabernakel YAHWEH yang telah Musa dirikan di padang gurun dan mezbah persembahan bakaran pada waktu itu berada di tempat yang tinggi di Gibeon;

1 Tawarikh 23:26
dan juga bagi orang-orang Lewi tidak perlu lagi mengangkut tabernakel, atau segala perkakas yang dipakai untuk ibadah itu.

2 Tawarikh 1:5
dan mezbah tembaga yang telah Bezaleel anak Uri anak Hur buat, ia menaruhnya di depan tabernakel YAHWEH, maka Salomo dan jemaat mencarinya.

2 Tawarikh 29:6
Sebab leluhur kita telah melakukan ketidaksetiaan dan melakukan yang jahat di mata YAHWEH, Elohim kita, dan telah meninggalkan-Nya dan memalingkan muka menjauh dari tabernakel YAHWEH dan telah membelakanginya.

Mazmur 43:3
Ya, pancarkanlah cahaya-Mu dan kebenaran-Mu; biarlah itu menuntun dan membawaku ke gunung kudus-Mu, dan tabernakel-Mu.

Mazmur 46:5
Sebuah sungai, anak-anak sungainyaakan menyukakan kota Elohim, tabernakel kudus Yang Mahatinggi.

Mazmur 61:5
Aku mau tinggal dalamtabernakel-Mu selamanya; aku mau berlindung dalam naungan sayap-Mu. Sela.

Mazmur 74:7
Mereka mengirim api ke ruang kudus-Mu; mereka mencemarkan tabernakel Nama-Mu ke tanah.

Mazmur 78:60
sehingga Dia meninggalkan tabernakel di Silo, kemah tempat Dia telah bersemayam di antara manusia.

Mazmur 84:2
Betapa dicintainya tabernakel-Mu, ya YAHWEH Tsebaot.

Yehezkiel 37:27
Dan tabernakel-Ku akan ada bersama mereka, dan Aku akan menjadi Elohim mereka, dan mereka akan menjadi suatu umat bagi-Ku.

Amos 9:11
Pada hari itu Aku akan mendirikan kembalitabernakel Daud yang roboh, dan akan memperbaiki dinding-dindingnya yang pecah. Dan Aku akan mendirikan kembali reruntuhannya, dan Aku akan membangunnya seperti pada zaman dahulu;

Yohanes 7:2
Dan perayaan Tabernakel orang-orang Yahudi sudah dekat.

Kisah Para Rasul 7:44
Tabernakel kesaksian ada di antara para leluhur kita di padang gurun, seperti yang telah Dia perintahkan ketika berfirman kepada Musa agar membuatnya sesuai dengan wujud yang pernah ia lihat,

Kisah Para Rasul 7:46
yang telah mendapat anugerah di hadapan Elohim, dan dia telah memohon untuk memulihkan tabernakel bagi Elohim Yakub,

Kisah Para Rasul 15:16
Sesudah hal-hal itu, Aku akan kembali, dan Aku akan mendirikan lagi tabernakel Daud yang telah roboh. Dan Aku akan mendirikan lagi apa yang telah diruntuhkan, dan Aku akan membangunnya;

2 Korintus 5:1
Sebab kami tahu, bahwa manakala rumah tabernakel duniawi kita ini dibongkar, kita mempunyai suatu bangunan dari Elohim, yaitu sebuah rumah yang kekal di surga, yang tidak dibuat oleh tangan manusia.

2 Korintus 5:4
Sebab juga, selagi berada di dalam tabernakel ini kita mengeluh karena dibebani, sebab kita tidak ingin bertelanjang melainkan berpakaian, supaya yang bisa mati dapat ditelan oleh kehidupan.

Ibrani 8:2
seorang pelayan dari ruang kudus dan tabernakel sejati, yang telah YAHWEH bangun, dan bukan manusia.

Ibrani 8:5
yang beribadah menurut contoh dan bayangan dari hal-hal surgawi, sama seperti Musa telah diperintahkan, ketika akan segera mendirikan tabernakel; sebab Dia berfirman, “Perhatikanlah, agar engkau membuat semuanya itu menurut contoh yang telah diperlihatkan kepadamu di atas gunung itu.”

Ibrani 9:2
Sebab tabernakel sudah dipersiapkan, pertama yang di dalamnya ada kaki pelita dan meja dan roti sajian, bagian ini disebut ruang kudus.

Ibrani 9:3
Dan kedua, bagian tabernakel yang ada di belakang tabir, yang disebut ruang mahakudus,

Ibrani 9:6
Dan setelah hal-hal itu dipersiapkan sedemikian rupa, imam-imam memang senantiasa memasuki bagian pertama tabernakel itu untuk melaksanakan ibadah.

Ibrani 9:8
Roh Kuduslah yang menjelaskan hal ini, bahwa jalan ke tempat mahakudus belum dinyatakan selama tabernakel yang pertama itu masih berdiri,

Ibrani 9:11
Tetapi HaMashiakh, yang datang sebagai Imam Besar untuk hal-hal yang baik yang akan segera datang, melalui tabernakel yang lebih besar dan yang lebih sempurna, yang tidak dibuat oleh tangan manusia, itu artinya bukan termasuk ciptaan,

Ibrani 9:21
Dan dia memerciki dengan darah, baik tabernakel maupun seluruh peralatan ibadah secara demikian.

Ibrani 13:10
Kita mempunyai sebuah mezbah yang dari padanya orang-orang yang beribadah di tabernakel tidak mempunyai hak untuk makan.

Wahyu 15:5
Dan setelah hal-hal itu aku melihat, dan tampaklah, tempat suci tabernakel kesaksian di surga telah terbuka.

Wahyu 21:3
Dan aku mendengar suatu suara nyaring dari surga yang mengatakan, “Lihatlah, tabernakel Elohim ada bersama manusia. Dan Dia akan berdiam bersama mereka, dan mereka akan menjadi umat-Nya dan Elohim sendiri akan ada bersama mereka sebagai Elohimnya.

7 Covenants of YHVH

The Seven (7) Covenants of YHVH

- what are they?

A covenant is a legally binding agreement between two or more parties, based on unlimited responsibility. The two parties are YHVH and us. It is important we understand HIS Covenants. Everything HE has done, is doing, and will do is based on these. As HE operates by these, so we are to operate. All other agreements, accords, etc. are of satan. On the other hand, a contract is based on limited liability. Therefore, a covenant is trust between parties, and a contract is distrust between parties. A covenant cannot be broken if new circumstances occur, a contract is voided by mutual consent.

1. The Covenant In Eden (Genesis 1:26-28, 2:15-17)
Man was to fill the whole earth with his descendents.
Man was to have dominion over animals, but not eat them. Rather his food was to consist of the trees and plants (herbs, vegetables and fruits).
Man was to maintain the garden (the Torah).
Man was to abstain from eating the fruit of the tree of the knowledge of good and evil (false religion).
The penalty for disobedience was death.

2. The Covenant with Adam (Genesis 3:14-19)
There is a curse upon the man, woman, and serpent.
There is a promise of a Redeemer.
There is a promise of the defeat of the serpent (satan) by the seed of the woman, the Messiah.

3. The Covenant with Noah (Genesis 8:21-9:17, 24-27)
The promise that a flood will never destroy the earth again.
Institutes the principle of human government to curb sin.
This is the first biblical covenant to specify a sign: the rainbow.

4. The Covenant with Abraham (Genesis 12:1-3, 15, 17)
The covenant promises a land, a people, and great blessing to Abraham.
The covenant also promises great blessing to the world through one of Abraham’s descendents, the Messiah.
Is also referred to as the "covenant of the promise."
The scripture records the ratification of the covenant as well as the covenant sign: the circumcision.

5. The Covenant with Moshe (Moses) (Exodus 19-24, 31)
This covenant assumes the continuity of the Abrahamic covenant.
It is a multifaceted covenant designed to enable the children of Israel to enjoy the promises YHVH made to Abraham.
This covenant shows us how to receive, benefit and approach YHVH.
The covenant sign: the Shabbat (remember, we are commanded to remember/keep the Sabbath. Exo. 31:12-19).

6. The Covenant with David (2 Samuel 7:12-16)
This covenant continues the Abrahamic and Mosaic covenants made with the descendents of Israel.
It is made with David (kingly dynasty), assuring him of the continuation of his ruling dynasty. He was the last descendant who would sit upon David’s throne and rule over the united house of Israel will be the Messiah. Sign: the Temple

7. The Renewed or New Covenant (Jeremiah 31;31-34, Hebrews 8:6-13, Matthew 24:4)
This covenant assumes the continuation of the previous Israelite covenants. It is a renewal of those covenants.
The ratification of this covenant takes place in the period of the Brit Ha'Chadassah (New Testament).
Some of the promises of this covenant await fulfillment in the Messianic Kingdom.
This covenant also states the following:
"I will put my Torah in their minds and write it on their hearts." (Jer. 31:33)
"I will be their Elohim and they will be My people." (Jer. 31:33)
"They will know the Lord." (Jer. 31:34)
"I will forgive their sins." (Jer. 31:34)
"I will give you a new heart." (Ezek.36:22-30)
Sign: blood of Yeshua the Messiah
The first three covenants are universal, applying to the whole of creation. The fourth covenant is unconditional and the 5th covenant is conditional.

It is important that we receive and being to walk out the Abrahamic covenant; without this covenant, we do not move to the promises and blessings contained in the others.

The Cutting of a Covenant

We are shown this process in Genesis 15:9-20. Abraham is told by YHVH to cut the pieces in half and place each piece opposite its counterpart.

In this instance only YHVH walks between the pieces. Why? YHVH is telling us that he is the ONLY ONE who can establish this covenant forever. The responsibility of maintaining it is on HIM, yet Abraham (and us; remember, "all nations blessed through Abraham") is shown, that this covenant is being established with us forever.
When a covenant was cut, both parties would walk between the pieces.
As they did this, they would say, "if one of us breaks this covenant, then what has happened to the animal will happen to us." As each person passed the other, it was called pass over.
This covenant was considered a completed work; they understood what they had inherited, do we?

Note the number order of each covenant

1 - Echad, Oneness:

     Eden

     We were to be ONE with YHVH.

2 - Division, Struggle, Witness:

     Adamic

  We struggled with YHVH, which brought division, yet there
  is the witness of a promised redeemer.

3 - Divine of YHVH:

      Noach

The sins of man had become evil continually, with the divine mercy of YHVH the wo

Besorah

Do Not Be Conformed To This World
By William Moore

Conformity is probably the main behavior which has served to weaken the power of the Besorah (“gospel”) in the lives of those who claim to believe and trust in Messiah. Sha’ul instructed The Roman Assembly that they should not be conformed to this world but rather allow the spirit of Messiah to transform them, by the renewing of their minds, so they could genuinely recognize the Torah of Elohim.

Those who claim to be in the assembly of Messiah, cannot love the world more than they regard their relationship with YHWH. Our main concern as the Bride of Messiah must be for cultivating a relationship with Messiah. Within the last fifty years many wolves posing as teachers have spoiled the flock and hindered many from entering the congregation of Yisra’el due to their neglecting to teach the unadulterated truth of The Word of YHWH. These wolves have turned people away from the Covenant YHWH has made with His people by sending them down another path, a path which leads one away from YHWH and His Torah. If a person desires to have a true relationship with YHWH then they must walk the path which He paved and not attempt to cut their own.

Let’s take a quick look at the origins of halloween/Samhain from druidry.com and then we will examine two passages from Scripture which demonstrate how people who have a genuine love for Messiah should not have anything to do with this sinful worldly custom.  

“To the ancient Celts, the year had two "hinges". These were Beltaine (the first of May) and Samhain, (the first of November), which is also the traditional Celtic New Year. And these two days were the most magical, and often frightening times of the whole year.

At Samhain (which corresponds to modern Halloween), time lost all meaning and the past, present, and future were one. The dead, and the denizens of the Other World, walked among the living. It was a time of fairies, ghosts, demons, and witches. Winter itself was the Season of Ghosts, and Samhain is the night of their release from the Underworld. Many people lit bonfires to keep the evil spirits at bay. Often a torch was lit and carried around the boundaries of the home and farm, to protect the property and residents against the spirits throughout the winter.

Many Irish and Scottish Celts appeased their dead with a traditional Dumb Supper. On Samhain Eve, supper was served in absolute silence, and one place was set at the head of the table "for the ancestors". This place was served food and drink without looking directly at the seat, for to see the dead would bring misfortune. Afterwards, the untouched plate and cup were taken outside "for the pookas", and left in the woods. In other traditions, this is the night to remember, honor, and toast our beloved departed, for the veil between the living and the dead is thin, and communication is possible on Samhain Eve.

Samhain is also the night of the Great Sabbat for the witches (Ban-Druidh, in Scots Gaelic). On Hallowmas, all the witches of Scotland gather together to celebrate, prophesy, and cast their spells.

Many of the traditions of Halloween derive from Pagan and Druid customs. It is a time of prophesies, of disguising oneself to avert evil, of performing rites of protection from the dead and Otherworldly spirits. The ancient Druid practice was to circle the tribal Samhain bonfire with the skulls of their ancestors, who would protect the tribe from demons that night.

In modern Scotland, children have inherited the ancient custom of disguising themselves in costumes. These "guisers" wear masks, or blacken their faces. They carve turnips in the shape of skulls and place a candle within, creating an eerie effect. The children travel from door to door, performing or singing for their treats. When they are not rewarded for their antics, they resort to tricks”. (druidry.com)

Really even a cursory reading of the history of halloween should prompt one who claims to love Messiah to completely shun the day, especially since nothing in the historical account of the day has any parallel which can be made to the character of YHWH.

When one considers the counsel of Sha’ul in his epistle to the Romans it becomes quite clear that halloween/Samhain has no place in the life of a believer in Messiah:

I beseech you therefore, brothers, by the mercies of Elohim, that you present your bodies a living sacrifice, set-apart, acceptable unto Elohim, which is your reasonable service. And be not conformed to this world: but be transformed by the renewing of your mind, that you may prove what is that good, and acceptable, and perfect will of Elohim (Romans 12:1-2).

First Sha’ul beseeches the Romans to present their bodies a living sacrifice, set apart and acceptable to Elohim. The word “beseech” here is translated from the Greek word “parakaleō” which means to “beg”, “encourage” or “instruct”, considering the context of the verse the most appropriate definition would be that Sha’ul is “instructing” the Romans to present their bodies a living sacrifice. The word “living” here is translated from the Greek word “zaō” and in this context means “to have true life; worthy of the name”, the word “sacrifice” is translated from the Greek word “thusia” which comes from the Greek word “thuō” and means to “to slay, kill”.

So Sha’ul is instructing the Romans to have a true life in Messiah, worthy of His name, through slaying or killing the desires of the flesh. Our living sacrifice which we present, is to be “set-apart” translated from the Greek word “hagios” which means “to be pure from every fault”, in order to be acceptable to Elohim.

The verse closes with the words “reasonable service”, the word reasonable is from the Greek word “logikos” which is where we get or English word logic from, “logikos” refers to “reasoning which is conducted or assessed to strict principles of validity”, in other words, “truth which serves as the foundation of behavior that is factually sound”. The word “service” comes from the Greek word “latreia” which means, “the worship of Elohim according to the requirements of the Torah”.

A proper expository translation of Romans chapter twelve, verse one is; “I instruct you with all urgency, brothers, by the mercies of Elohim to present your bodies with true life in Messiah, worthy of His name, not following the desires of the flesh, pure from every fault, pleasing to Elohim, which is your logical conduct in obedience to the requirements of Torah”.

Sha’ul then goes on to tell the Romans to not be conformed to this world but to be transformed by the renewing of the mind, in order to prove what is that good and pleasing and perfect will of Elohim. The word “conformed” is translated from the Greek word “suschēmatizō” and comes from the Greek word “sun” which means, “union with, that is, by association, companionship or resemblance”. Sha’ul is telling believers not to be in union with the world through association, companionship or having qualities in common with the world or its customs.

We are instructed to be “transformed”, from the Greek word “metamorphoō”, meaning “to change into another form, or modify behavior in accordance to that with which one is joined”. We are transformed by the renewing of our minds; “renewing” from the Greek word “anakainōsis” which means “to make a complete change for the better”. This complete change of our thought process leads us to demonstrate the truth of, through evidentiary behavior, what is that good and well-pleasing and perfect desire of Elohim.

The customs associated with Halloween are in direct contrast to the instruction given in The Torah of YHWH unto those who desire to enter into Covenant with Elohim: When you are come into the land which YHWH your Elohim gives you, you shall not learn to do after the abominations of those people. There shall not be found among you any one that makes his son or his daughter to pass through the fire, or that uses divination, or an observer of times, or an enchanter, or a witch, or a charmer, or a consulter with familiar spirits, or a wizard, or a necromancer. For all that do these things are an abomination unto YHWH: and because of these abominations YHWH your Elohim does drive them out from before you. You shall be perfect with YHWH your Elohim. For these nations, which you shall possess, hearkened unto observers of times, and unto diviners: but as for you, YHWH your Elohim has not permitted you so to do (Debarim (Deuteronomy) 18:9-14).

These are the statutes and judgments which you shall be careful to do in the land which YHWH, the Elohim of your fathers gives you to possess it, all the days that you live upon the earth. You shall completely destroy all the places in which the nations which you shall possess served their gods, on the high mountains and on the hills and under every green tree. And you shall overthrow their altars and break their pillars, and burn their pillars with fire. And you shall cut down the carved images of their gods, and destroy their names out of that place. You shall not do so to YHWH your Elohim… You shall not do according to all that we do here today, each doing whatever is right in his own eyes (Debarim (Deuteronomy) 12:1-4, 8).

As we can see the instruction Sha’ul is giving to the Romans is in agreement with Torah. YHWH tells His Yisra’el they are not to conform to the standards of the nations of the world which HE drives out from before their presence. YHWH does not want His people to associate with or resemble the world, He desires them to be transformed, to modify their behavior in a way which demonstrates they have entered into a Covenant with Him. Many people try to reason away the instruction of Elohim through faulty logic; however, the reasonable mind cannot read Torah or The Besorah of Messiah and come to the conclusion that it is acceptable to YHWH for one to follow the dark customs of unbelievers.

But I say that the things which the nations sacrifice, they sacrifice to demons and not to Elohim. And I do not desire that you should have companionship with demons. You cannot drink the cup of the Master and the cup of demons; you cannot be partakers of the Master's table and of a table of demons (1 Corinthians 10:20-21).

All things in the Creation of Elohim have an order, this order is established by the Creator, not man. While man can experience the creation process and can even perform certain limited acts of creation, through initiating the conception of a child, ultimately the act and rules of creation belong solely to YHWH; therefore, all authoritative command, direction and instruction originate with YHWH. YHWH alone arranges everything according to His pattern and if a person believes YHWH does not pay close attention to detail or is not concerned about the method in which people approach Him, that person needs to take time to study The Tabernacle. Halloween and other holidays which find their origin in heathen forms of worship are condemned in Torah and are not recognized as methods by which people can approach YHWH.

The second passage I want to examine is found in Matthew chapter seven: Enter in at the strait gate: for wide is the gate, and broad is the way, that leads to destruction, and there are many who enter in through it: Because strait is the gate, and narrow is the way, which leads unto life, and THERE ARE FEW WHO FIND IT. Beware of false prophets, which come to you in sheep's clothing, but inwardly they are ravening wolves. YOU shall know them by their fruits. Do men gather grapes of thorns, or figs of thistles? Even so every good tree brings forth good fruit; but a corrupt tree brings forth evil fruit. A good tree cannot produce evil fruit, neither can a corrupt tree produce good fruit. Every tree that does not bring forth good fruit is cut down, and cast into the fire. Wherefore by their fruits you shall know them. Not every one that says unto me, Master, Master, shall enter into the kingdom of heaven; but he that does the will of my Father which is in heaven. Many will say to me in that day, Master, Master, have we not prophesied in your name? and in your name have cast out devils? and in your name done many wonderful works? And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work lawlessness (Matthew 7:13-23). 

We are told to “Enter in at the strait gate” which is a direct reference to The Torah: Scripture metaphorically depicts the commandments of YHWH as a path through life. The Torah says, “You shall walk in all the way which YHWH your Elohim has commanded you, that you may live” (Debarim (Deuteronomy) 5:33). “Walk in the way of good men and keep to the straight path” (Mishle (Proverbs) 2:20). And you shall not go aside from any of the words which I command you today, to the right hand or the left, to go after other gods to serve them. (Debarim (Deuteronomy) 28:14).

The Hebrew word for “strait” is “yâshar” and goes to the heart of the matter much better than the Greek does, “yâshar” means “to be right, be straight, be upright, be just, be lawful”. So Messiah, who came to show us how to live the Torah, tells his followers to enter in at the gate which leads one to be lawful, or follow The Torah. The book of The Torah tells us we are NOT to go aside from any of the words which YHWH gave to His Yisra’el, we are not to go to the right hand or the left hand which means we do not take our own path but strictly stay upon the road YHWH paved if we are wanting to abide in the covenant.

Messiah tells us that “Few Find The Way Which Leads To Life”, so according to the teaching of Yahushua, most people are not on the path which leads to the kingdom. There is more to being in the Kingdom of YHWH than just having mental assent, we must follow the instruction of Elohim and keep from going to the right hand or the left hand, in other words we must keep from going our own way.

A couple interesting notes on verse fourteen of Matthew chapter seven, which really help to shed light on the verse, is the use of the word “few”, it comes from the Greek word “oligos” which means “small in number” and the Hebrew word  “'âchad” which means “to go one way or another, to be sharp”. So in considering the aspect of “small in number” one only look to the epistle of Kepha where he tells us “when once the long-suffering of Elohim waited in the days of Noah, while the ark was being prepared (in which a FEW, that is, EIGHT SOULS were saved through water)” (1 Kepha (Peter) 3:20). So eight souls (few) were saved at a time when the population of the earth was approximately 250 to 300 million, this is a sobering account which reveals the fact “few” really is a small number and demonstrates the gravity of following the path established by YHWH instead of our own (to go one way or another).

We are told by Messiah that a corrupt tree cannot produce good fruit, the word “corrupt” here comes from the Greek word “sapros” and the Hebrew word “shâchath” which both mean “rotten or unfit for any use”. In the kingdom of YHWH, halloween is completely unfit for use due to its roots in the customs of heathen practices. While one may attempt to use human reasoning to justify their participation in customs not prescribed or accepted by YHWH, human reasoning falls short when measured against The Torah (instruction) of YHWH. Elohim alone establishes what appropriate behavior is and what inappropriate behavior within the camp of Yisra’el is. He designed the method in which restoration of mankind takes place, if a person wants to be restored then they conduct themselves according to the procedure of YHWH and govern themselves according to the Ketubah (marriage contract) He wrote. If we stray from the Ketubah, especially as it concerns the customs associated with worshipping other gods then we are adulterers.

“Not every one that says unto me, Master, Master, shall enter into the kingdom of heaven; but he that does the will of my Father which is in heaven”. “The will of my Father” is a metaphor for Torah, evidence of this is found in the following verse where Messiah states, “And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work lawlessness”. The term “work lawlessness” comes from the Greek words “ergazomai anomia” and the Hebrew words “‛âśâh ‛âvôn” and both phrases mean “commit violation of The Torah”. When we look into The Book of Debarim and the other four books of The Torah, it becomes quite clear that the customs associated with halloween are in violation of the Torah. If we truly love and respect YHWH and what Yahushua Messiah did for us then we will handle The Word (Torah) of YHWH with great care and guard it making sure that we do not turn to the right hand or to the left.

Many people tend to think Elohim changes as the trends of the world do with each passing decade. Yet Scripture informs us that He is “Father of lights, with whom is no variableness nor shadow of turning”, in other words, He does not change as man does, if something was an abomination to him 3,000 years ago, it still is.

In closing let me state that while I care for people’s souls, I cannot make you, nor do I want to make you do one thing or another; however, if you desire to have a relationship with Messiah you need to act in accordance to His Word take your relationship seriously and not play the harlot.

As stated, I cannot and do not want to make anyone do anything, we all have the right to choose how we want to live this life, what I want is a person to love YHWH in a manner in which the truth will bring about positive action or reaction. Scripture tells me that by accepting Yahushua’s sacrifice as atonement for breaking the Covenant and then guarding Torah from there on I will be allowed into the Kingdom of YHWH, by the skin of my teeth, but I will still be there: “Because it is time for judgment to begin from the House of Elohim. And if firstly from us, what is the end of those who do not obey the Good News of Elohim? And if the righteous one is scarcely saved, where shall the wicked and the sinner appear”? (1 Kepha (Peter) 4:17-18). If this verse tells us anything, it tells us not to handle The Word of Elohim with a lackadaisical attitude but to be diligent in respecting our relationship with YHWH. We are to be transformed, changed for the better. We are not to conform to the world, show any resemblance to the world. We are to be pure from every fault so we can be a chaste virgin ready to be presented to Messiah. Halloween is an act of affection toward another god, which leads me to ask, can a bride who visits the bed of another be considered pure? Selah

Sunday, September 23, 2018

YHVH Feasts

1 / 7 By Barak Shalom 2 / 7 Al día siguiente se reunieron los cabezas de las familias de todo el pueblo, kohenim y levitas, a Ezrah el escriba, para entender las palabras de la Toráh. Y hallaron escrito en la ley que YHVH había mandado por mano de Moshéh,          que habitasen los hijos de Israel en tabernáculos                                                                    en la fiesta solemne del séptimo mes.                                                                             Nejemyh 8:13-4 Tras el terrible pero glorioso día del último yom kipur  vendrá el gran definitivo día en el que YHVH se levantará y cerrará la puerta de los shamayim                            Neilah (Lc 13,25) justo el día de la siega de almas final en la jag hakatzir                              o fiesta de las cosechas.                                                                                             Tras ello vendrán las 7 tzotzerot – trompetas anunciadoras de las 7 copas de la ira de Elohim Ap 8,2.                                                                                                                              Después viene el día del arrebatamiento de la kehiláh mundial con celebración por 7 días de las bodas del Cordero y en el último día de la festividad,                                           en shemini atzeret,  día 22 de Etanim , el 8º de la  jag hasukot….                                                           Simjat Toráh, la alegría de haber sido guiados bajo la emet  instrucción                                 de la verdad por la eternidad, olavahazek fin del tiempo aquí en ésta tierra. Pareciera como un relámpago el contarlo pero nos faltaría tiempo para desarrollarlo.              Yeshúah nuestro Adon , todo lo que ha hecho:               Su nacimiento, su partida y su segunda venida...                                                        Lo ha sellado con significancia divina en su propio calendario santo/zeman kadosh                       Nada ha sido dejado al azar. NACIMIENTO en ésta la JAG HASUKOT. SACRIFICIO PARA REDENCIÓN Y REDIMIRNOS en PESAJ. TEKIYAH - RESURRECCIÓN en HAMATZÁH. RETORNO DEL RUAJ HAKODESH en SHAVUOT. RETORNO PARA MALJUTÓ DE 1000 AÑOS en YOM TERUÁH. ÚLTIMA OPORTUNIDAD PARA RECIBIR PERDÓN Y SALVACIÓN ETERNA en YOM KIPUR. COSECHA DE ALMAS FINAL en JAG HAKATZIR. ARREBATAMIENTO Y BODAS DEL CORDERO de nuevo en JAG HASUKOT. REPOSO ETERNO en SHABAT GADOL VEOLAM LO ÚLTIMO EN OBRA PERO LO PRIMERO EN EL PENSAMIENTO DE ELOHIM SHADAY. Para no olvidar, para no fallar... 3 / 7 Celebra la fiesta de los tabernáculos como peregrino y extranjero en éste mundo. También son nuestro legado. Simjat toráh… (Bereshit) Gn 25.27 / 33.17 ( Shemot ) Ex 23.14 / 25.8 / 34.23 ( Vayicrá ) Lv 23. 34-43 / 26.11-2 ( Bamidbar ) Nm 24.5 / 29.12-38 ( Devarim ) Dt 16.13-16 ( 3 Melekim ) 1 R 8.2, 65 / 9.25* / 12.32-3 Esd 3.1-4 Neh 8.14-18   ( Tehillim ) Sal 27.5 / 42.4* / 45 / 68.5-6 / 118.27* Is 12 / 32.18 / 33.20 Os 12.9 Zac 14.16-9 Mt 5.18-9* / 17.4 Lc 2.1-7 Jn 1.14 / 7.2- 14, 37, 38 / 14.2,3, 23 / 19.34 Hch 17.26 1 Cor 6.19 / 11.2* 2 Cor 5.1-2 / 6.16 Col 2.16-7 He 8.2,5 / 9.11 Ap 7.9, 14-17 / 15.4-5 / 19.7-9 / 21.3                                            * Citas complementarias 4 / 7 ACCIÓN DE GRACIAS A YHVH TEHIL – Sal 118 118:1 Alabad a YHVH, porque él es bueno; Porque para siempre es su misericordia. 118:2 Diga ahora Israel, Que para siempre es su misericordia. 118:3 Diga ahora la casa de Aarón, Que para siempre es su misericordia. 118:4 Digan ahora los que temen a YHVH, Que para siempre es su misericordia. 118:5 Desde la angustia invoqué a YHVH Y me respondió YHVH, poniéndome en lugar espacioso. 118:6 YHVH está conmigo; no temeré Lo que me pueda hacer el hombre. 118:7 YHVH está conmigo entre los que me ayudan; Por tanto, yo veré mi deseo en los que me aborrecen. 118:8 Mejor es confiar en YHVH Que confiar en el hombre. 118:9 Mejor es confiar en YHVH Que confiar en príncipes. 118:10 Todas las naciones me rodearon; Mas en el nombre de YHVH yo las destruiré. 118:11 Me rodearon y me asediaron; Mas en el nombre de YHVH yo las destruiré. 118:12 Me rodearon como abejas; se enardecieron como fuego de espinos; Mas en el nombre de YHVH yo las destruiré. 118:13 Me empujaste con violencia para que cayese, Pero me ayudó YHVH. 118:14 Mi fortaleza y mi cántico es YH, Y él me ha sido por salvación. 118:15 Voz de júbilo y de salvación hay en las tiendas de los justos; La diestra de YHVH hace proezas. 118:16 La diestra de YHVH es sublime; La diestra de YHVH hace valentías. 118:17 No moriré, sino que viviré, Y contaré las obras de YH. 118:18 Me castigó gravemente YH, Mas no me entregó a la muerte. 118:19 Abridme las puertas de la justicia; Entraré por ellas, alabaré a YH. 118:20 Esta es puerta de YHVH; Por ella entrarán los justos. 5 / 7 118:21 Te alabaré porque me has oído, Y me fuiste por salvación. 118:22 La piedra que desecharon los edificadores Ha venido a ser cabeza del ángulo. 118:23 De parte de YHVH es esto, Y es cosa maravillosa a nuestros ojos. 118:24 Este es el día que hizo YHVH; Nos gozaremos y alegraremos en él. 118:25 Oh YHVH, sálvanos ahora, te ruego; Te ruego, oh YHVH, que nos hagas prosperar ahora. 118:26 Bendito el que viene en el nombre de YHVH; Desde la casa de YHVH os bendecimos. 118:27 YHVH es Elohim, y nos ha dado luz; Atad víctimas con cuerdas a los cuernos del altar. 118:28 Mi Elohim eres tú, y te alabaré; Elohim mío, te exaltaré. 118:29 Alabad a YHVH, porque él es bueno; Porque para siempre es su misericordia. 6 / 7 SHIR BODAS DEL REY TEHIL – Sal 45 1 Rebosa en mi corazón un tema bueno; al rey dirijo mis versos; mi lengua es como pluma de escribiente muy ligero. 2 Eres el más hermoso de los hijos de los hombres; la gracia se derrama en tus labios; por tanto, Elohim te ha bendecido para siempre.                                                                 3 Ciñe tu espada sobre el muslo, oh valiente, en tu esplendor y tu majestad. 4 En tu majestad cabalga en triunfo, por la causa de la verdad, de la humildad y de la justicia; que tu diestra te enseñe cosas tremendas. 5 Tus saetas son agudas; los pueblos caen debajo de ti; en el corazón de los enemigos del rey están tus flechas.                                           6 Tu trono, oh Elohim, es eterno y para siempre; cetro de equidad es el cetro de tu reino. 7 Has amado la justicia y aborrecido la iniquidad; por tanto Elohim, tu Elohim, te ha ungido con óleo de alegría más que a tus compañeros. 8 Todas tus vestiduras están[i] perfumadas con mirra, áloe y casia; desde palacios de marfil te han alegrado con instrumentos de cuerda. 9 Hijas de reyes hay entre tus damas nobles; a tu diestra, en oro de Ofir, está la reina.                                                 10 Escucha, hija, presta atención e inclina tu oído; olvídate de tu pueblo y de la casa de tu padre. 11 Entonces el rey deseará tu hermosura; inclínate ante él, porque él es tu señor. 12 Y la hija de Tiro vendrá con presentes; los ricos del pueblo suplicarán tu favor.                                                                      13 Toda radiante está la hija del rey dentro de su palacio; recamado de oro está su vestido. 14 En vestido bordado será conducida al rey; las doncellas, sus compañeras que la siguen, serán llevadas a ti. 15 Serán conducidas con alegría y regocijo; entrarán al palacio del rey.                                                                                                16 En lugar de tus padres estarán tus hijos; los harás príncipes en toda la tierra. 17 Haré que tu nombre sea recordado por todas las generaciones; por tanto, los pueblos te alabarán eternamente y para siempre. 7 / 7 Contempla a Tzion, ciudad de nuestras moadim;   tus ojos verán a Yerushalayim, morada de quietud, tienda que no será plegada,   cuyas estacas no serán arrancadas nunca, ni rotas ninguna de sus cuerdas Yeshayh (Is) 33.20 Me acuerdo de estas cosas, y derramo mi alma dentro de mí; De cómo iba yo con la multitud, y la guiaba hasta la casa de Elohim, Entre voces de alegría y de alabanza con la muchedumbre del pueblo en fiesta. Tehil ( Sal ) 42.4 Porque de cierto os digo que hasta que pasen el cielo y la tierra,                ni una yod ni una tilde pasará de la Toráh, hasta que todo se haya cumplido. De manera que cualquiera que quebrante uno de estos mandamientos                                 aun de los mas pequeños, y así enseñe a los hombres, muy pequeño                                                   será llamado en el reino de los cielos;                                                                                      mas cualquiera que los haga y los enseñe,                                                                             éste será llamado grande en el maljut hashamayim.                        Mt 5.18-9 Pero, nadie se constituya en vuestro juez con respecto comida o en bebida,                o en cuanto a yomim jagot, rosh jodeshim ve yomim shabat                                    todo lo cual es sombra de lo que ha de venir; pero el cuerpo es de HaMashiaj                 Rabí Shaul Col 2.16-7                                                                                                                                                    

Friday, September 21, 2018

Jewish Calender of JESUS CHRIST Birthday

Hebrew Calendar - For Jewish Year 3758 - BCE 4 -to- BCE 3

Christmas is NOT the birthday of Christ Jesus! 
Christ Jesus was born in what we, today, call 4 BC --- In the Jewish year 3758. 
On our modern Gregorian calendar, which did NOT exist at the time of Christ Jesus' birth, He was born on October 4, BC 4. 
Born, sometime overnight, on 15 Tishri, 3758 on the Hebrew's calendar. 

Click Here - View The Hebrew Calendar For Jewish Year 3757 - The Year Of Christ Jesus' Conception (BCE 5 - BCE 4)

Click Here - View Today's Hebrew Calendar --- For This Current Jewish Year 

Provided by: ANTIPAS.NET

HEBREW CALENDAR GREGORIAN CALENDAR --- 3758 --- Sep. 20, BCE 4 -thru- Sep. 7, BCE 3
Year of Creation: 3758 Days in Hebrew year: 353 --- Civil year: BCE 4 Days in Civil year: 365 S M T W T F S S M T W T F S TIS 1 20 SEP BCE 4 2 3 4 5 6 7 8 21 22 23 24 25 26 27 9 10 11 12 13 14 15 <---<< Sukk'ot Starts 28 29 30 1 2 3 4 OCT <---<< Date of Birth after sundown (dusk) 16 17 18 19 20 21 22 5 6 7 8 9 10 11 on 3rd, or after Midnight on 4th 23 24 25 26 27 28 29 12 13 14 15 16 17 18 30 19 S M T W T F S S M T W T F S HES 1 2 3 4 5 6 20 21 22 23 24 25 OCT BCE 4 7 8 9 10 11 12 13 26 27 28 29 30 31 1 NOV 14 15 16 17 18 19 20 2 3 4 5 6 7 8 21 22 23 24 25 26 27 9 10 11 12 13 14 15 28 29 16 17 S M T W T F S S M T W T F S KIS 1 2 3 4 5 18 19 20 21 22 NOV BCE 4 6 7 8 9 10 11 12 23 24 25 26 27 28 29 13 14 15 16 17 18 19 30 1 2 3 4 5 6 DEC 20 21 22 23 24 25 26 7 8 9 10 11 12 13 27 28 29 14 15 16
Year of Creation: 3758 Days in Hebrew year: 353 --- Civil year: BCE 4/BCE 3 Days in Civil year: 365
S M T W T F S S M T W T F S TEV 1 2 3 4 17 18 19 20 DEC BCE 4 5 6 7 8 9 10 11 21 22 23 24 25 26 27 12 13 14 15 16 17 18 28 29 30 31 1 2 3 JAN BCE 3 19 20 21 22 23 24 25 4 5 6 7 8 9 10 26 27 28 29 11 12 13 14 S M T W T F S S M T W T F S SHE 1 2 3 15 16 17 JAN BCE 3 4 5 6 7 8 9 10 18 19 20 21 22 23 24 11 12 13 14 15 16 17 25 26 27 28 29 30 31 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 FEB 25 26 27 28 29 30 8 9 10 11 12 13 S M T W T F S S M T W T F S ADA 1 14 FEB BCE 3 2 3 4 5 6 7 8 15 16 17 18 19 20 21 9 10 11 12 13 14 15 22 23 24 25 26 27 28 16 17 18 19 20 21 22 1 2 3 4 5 6 7 MAR 23 24 25 26 27 28 29 8 9 10 11 12 13 14
Year of Creation: 3758 Days in Hebrew year: 353 --- Civil year: BCE 3 Days in Civil year: 365
S M T W T F S S M T W T F S NIS 1 2 3 4 5 6 7 15 16 17 18 19 20 21 MAR BCE 3 8 9 10 11 12 13 14 22 23 24 25 26 27 28 15 16 17 18 19 20 21 29 30 31 1 2 3 4 APR 22 23 24 25 26 27 28 5 6 7 8 9 10 11 29 30 12 13 S M T W T F S S M T W T F S IYA 1 2 3 4 5 14 15 16 17 18 APR BCE 3 6 7 8 9 10 11 12 19 20 21 22 23 24 25 13 14 15 16 17 18 19 26 27 28 29 30 1 2 MAY 20 21 22 23 24 25 26 3 4 5 6 7 8 9 27 28 29 10 11 12 S M T W T F S S M T W T F S SIV 1 2 3 4 13 14 15 16 MAY BCE 3 5 6 7 8 9 10 11 17 18 19 20 21 22 23 12 13 14 15 16 17 18 24 25 26 27 28 29 30 19 20 21 22 23 24 25 31 1 2 3 4 5 6 JUN 26 27 28 29 30 7 8 9 10 11
Year of Creation: 3758 Days in Hebrew year: 353 --- Civil year: BCE 3 Days in Civil year: 365
S M T W T F S S M T W T F S TAM 1 2 12 13 JUN BCE 3 3 4 5 6 7 8 9 14 15 16 17 18 19 20 10 11 12 13 14 15 16 21 22 23 24 25 26 27 17 18 19 20 21 22 23 28 29 30 1 2 3 4 JUL 24 25 26 27 28 29 5 6 7 8 9 10 S M T W T F S S M T W T F S AV 1 11 JUL BCE 3 2 3 4 5 6 7 8 12 13 14 15 16 17 18 9 10 11 12 13 14 15 19 20 21 22 23 24 25 16 17 18 19 20 21 22 26 27 28 29 30 31 1 AUG 23 24 25 26 27 28 29 2 3 4 5 6 7 8 30 9 S M T W T F S S M T W T F S ELU 1 2 3 4 5 6 10 11 12 13 14 15 AUG BCE 3 7 8 9 10 11 12 13 16 17 18 19 20 21 22 14 15 16 17 18 19 20 23 24 25 26 27 28 29 21 22 23 24 25 26 27 30 31 1 2 3 4 5 SEP 28 29 6 7

More Information About: 

Rosh HaShanah  |||  Yom Kippur  |||  Sukk'ot  |||  Shemini Atzeret 

Simchat Torah  |||  Hanukkah  |||  Purim  |||  Pesach

Sumber:

http://antipas.net/heb_cal_3758.htm

Rahasia dari YOM KIPPUR

🛐Studi Torah Alkitabiah: Rahasia dari Yom Kippur

Yahudi dengan gembira mengakhiri puasa 25 jam dari "Day of Atonement"

Setelah menyelesaikan puasa di Yom Kippur, kami memulai persiapan untuk festival Sukkot atau Pondok Daun yang penuh sukacita.

Pesta Sukkot disebut sebagai "waktu sukacita kita". Taurat, dalam menggambarkan liburan ini, secara khusus mendesak kita:

"Dan kamu harus bahagia di hadapan Tuhan, Tuhanmu selama tujuh hari." (Imamat 23:40)

Setiap festival memiliki energi spiritual khusus yang mensintesis hari itu lebih baik - Pesach adalah "waktu kebebasan" dan Shavuot adalah "waktu pemberian Taurat". Inti dari Sukkot adalah sukacita.

Apa yang istimewa tentang pesta ini yang terhubung dengan sukacita lebih dari pihak lain?

Tidak ada keraguan bahwa itu lebih dari perasaan lega yang kita rasakan setelah keseriusan "hari-hari penuh kekaguman" dan puasa Yom Kippur.

Sukkot di Gurun

Taurat memberikan alasan berikut untuk membangun dan hidup di Sukkah:

"... agar generasi Anda tahu bahwa saya telah menempatkan orang-orang Yahudi di Succoth ketika saya membawa mereka keluar dari tanah Mesir." (Imamat 23:43)

Di permukaan, tampaknya ini adalah perayaan lain yang memperingati Eksodus dari Mesir dan cara akomodasi dan perlindungan khusus yang kami terima.

Beberapa komentator mengatakan bahwa mereka bukan kabin nyata, tetapi itu adalah awan kemuliaan yang melindungi orang-orang Yahudi dari unsur-unsur, dan itulah yang kami alami dan wakili setiap tahun selama minggu Sukkot.

Jika demikian, bukankah seharusnya pesta dirayakan di musim semi boreal, bersama dengan Passover - saat kita benar-benar meninggalkan Mesir?

Mengapa merayakan mukjizat khusus ini terkait dengan Keluaran di Tishrei, bulan pertama tahun ini? (Sudah cukup penuh pesta!)

Dan mengapa elemen khusus ini dalam hubungan HaShem dengan umatnya - kabin dan / atau awan kemuliaan - membujuk kebahagiaan seperti itu?

Sumber Kebahagiaan

"Kebahagiaan berasal dari perasaan puas. Kebalikannya juga benar - jika seseorang kehilangan seseorang dengan siapa dia memiliki hubungan, dan merasa kekurangan, bahwa ada sesuatu yang hilang, maka dia menjadi sedih dan menangis. " (Maharal, Netivot Olam, Bab 18)

Ketika kita merasa kita kehilangan sesuatu, kita tidak bahagia.

Mungkin Sukkot adalah momen kegembiraan karena disitulah kita merasa lengkap:

"Ketika Anda memanen tanaman dari lumbung dan kebun anggur Anda, Anda harus bahagia di pesta Anda, Anda dan anak-anak Anda ..." (Ulangan 16:13).

Apakah sukacita kita datang dari perasaan bahwa kita memiliki begitu banyak biji-bijian dan buah-buahan, dan sudah begitu banyak kita capai tahun lalu, bahwa kita tidak kekurangan apa-apa?

Sepertinya cara yang aneh untuk merayakan kekayaan kita dengan meninggalkan semua rasa stabilitas material di belakang, dan pindah ke tempat penampungan kayu sementara ditutupi oleh atap cabang yang bahkan tidak melindungi kita dari unsur-unsur.

Di mana semua kekayaan yang seharusnya membuat kita bahagia?

Inilah intinya:

"Tidak ada yang meninggalkan dunia ini dengan setengah dari keinginan mereka terpenuhi." "Seseorang yang memiliki seratus menginginkan dua ratus." (Kohelet Rabba 1:13)

Kami tidak pernah merasa bahwa kami memiliki barang-barang material yang cukup. Semakin banyak "hal" yang kita miliki, semakin banyak yang kita butuhkan.

Kenikmatan fisik dengan sendirinya membuat kita gelisah, merasa hampa dan kurang. Bahkan makanan favorit Anda dengan cepat akan berbalik melawan Anda dan itu akan menjijikkan jika Anda makan terlalu banyak.

Rabi Moshe Chaim Luzzatto, dalam bukunya Daat Tevunot, menjelaskan mengapa demikian.

Dia membandingkan jiwa kita dengan seorang putri baik yang menikah dengan seorang petani sederhana.

Semakin banyak petani mencoba menenangkannya dan mengisinya dengan jenis kesenangan yang biasa dia rasakan, semakin sedih dia akan menjadi.

Dia tidak dapat memaksakan dirinya untuk memakan makanan "menjijikkan" yang ditawarkan suaminya, dan yang dia ingat adalah betapa bagus dan canggih hidupnya dalam perbandingan.

Begitu juga, ketika kita mencoba untuk mengisi hidup kita dengan uang, makanan, pakaian, kesenangan fisik sekilas - semua sebagai akhir dalam diri mereka - jiwa kita masih belum lengkap, merindukan kesenangan sejati yang dia ingat: spiritualitas, makna dan hubungan dengan Tuhan

Jika, di sisi lain, sang putri perlahan mendidik suaminya dan memberinya kesempatan untuk mengalami hal-hal yang lebih baik dalam hidup - seni, perjalanan, teater, opera (yah, mungkin dia terlalu jauh!) - dia akan menjadi puas, dan petani hanya akan menjadi lebih kaya dan bahagia.

Ketika kita makan, minum, memakai pakaian yang indah dan menikmati dunia fisik sebagai sarana hubungan dengan Tuhan, sebagai bagian dari mitzvah, kita meninggikan dan menguduskan dunia ini, dan menciptakan "tempat tinggal" untuk Tuhan di antara kita.

Inilah yang benar-benar memuaskan jiwa dan menghasilkan ketenangan dan sukacita yang maksimum.

Ini seperti membeli kopi dengan kue "takeaway" dan makan di dalam mobil sampai Anda sakit ketika berurusan dengan lalu lintas di jalan untuk bekerja, pergi keluar untuk makan malam di restoran yang baik dengan teman yang dicintai atau belahan jiwa Anda.

Yang pertama adalah tindakan duniawi tanpa kesadaran yang lebih tinggi, sedangkan yang kedua adalah pengalaman yang bermakna, mudah diingat dan menyenangkan.

Ini adalah perbedaan antara kenikmatan makan yang cepat dan cepat, dan kenikmatan sejati yang bertahan lama, seperti cinta dan persahabatan.

Pada Sukkot, tindakan makan, minum dan tidur yang biasa dan netral disucikan dan ditingkatkan karena mereka direalisasikan sebagai sarana untuk menumbuhkan hubungan kita dengan Tuhan.

Di Sukkot, kami diperintahkan untuk meninggalkan rumah permanen kami dan mentransfer cara hidup sehari-hari kami ke Sukkah.

Tindakan makan, minum dan tidur yang biasa-biasa saja dan netral disucikan dan ditingkatkan karena itu direalisasikan sebagai sarana untuk menumbuhkan hubungan kita dengan HaShem.

Ketika kita meninggalkan rumah kita yang stabil, dengan atap yang kokoh di atas kepala kita, dan pergi ke gubuk yang tidak stabil di bawah bintang-bintang, kita pada dasarnya menempatkan diri kita di bawah perlindungan kemuliaan Tuhan, atau sebagai Zohar mengatakan:

"Dia yang duduk di sukkah berada dalam bayang-bayang Emunah (keyakinan) dan tidak ada yang bisa menyakitinya karena Tuhan sedang mengembangkan sayapnya pada dia sebagai seorang ibu melindungi anak-anaknya."

Keyakinan yang melindungi kita adalah kepercayaan pada pengawasan langsung dan kekal terhadap HaShem atas kita masing-masing, dan kasih serta kasih-Nya yang terus-menerus bagi umat-Nya.

Segala yang kita miliki, semua berkat dalam hidup kita, datang dari Dia dan Dia tahu apa yang kita butuhkan dan Dia memberikannya kepada kita. Ketika kita melihat itu, kita tidak bisa kurang.

Ini memberi kita petunjuk tentang penyebab kegembiraan khusus dari partai ini.

Ini adalah saat di mana kita mendapatkan kembali perlindungan khusus yang diberikan kepada kita ketika kita meninggalkan Mesir.

Mungkin adalah ide yang baik untuk duduk di Sukkah dengan keluarga dan teman-teman kita dan secara lisan berbagi berkat-berkat kita, menceritakan kisah-kisah tentang pengawasan HaShem dan bantuan-Nya di saat-saat sulit, dan berbicara tentang banyak karunia yang telah diberikan HaShem kepada kita selama hidup kita. 

Ini adalah salah satu metode untuk berhubungan dengan energi spiritual yang merupakan inti dari partai: kepercayaan diri kita dalam pemeliharaan Tuhan.

Inilah kebahagiaan sejati yang sangat diinginkan setiap orang.

The Bridal Palio

Tapi mengapa kita merayakan Sukkot sekarang, setelah Liburan Tinggi?

Seseorang dapat memahami tanggal dari pemahaman sukacita spiritual tertentu ini bahwa dalam sumber Kabbalistik, Sukkah melambangkan pallium perkawinan - "chuppah" yang menggantung di atas pengantin ketika memasuki perjanjian komitmen bersama dan eksklusivitas.

Ini adalah momen yang disebut Song of Songs ketika dikatakan:

"Sang Raja telah membawaku ke kamarnya, kita akan bahagia dan bahagia bersama" (Song of Songs).

Setelah Rosh Hashana dan Yom Kippur, ketika kami memutuskan secara teoritis untuk menyerahkan diri kepada Tuhan dan masuk ke dalam perjanjiannya dengan semua tanggung jawab yang diimplikasikan ini, datanglah tindakan - perayaan sukacita keintiman dan persekutuan - pernikahan.

Sukacita dalam suatu hubungan juga bisa menjadi barometer yang dengannya kita mengukur seberapa besar cinta dan perhatian yang dimiliki dua orang untuk satu sama lain.

Slonimer Rebbe, dalam karyanya "Netivot Shalom," menceritakan tentang seorang pangeran pengembara yang meninggalkan istana Raja dan menjauhkan diri untuk sementara waktu, dan kemudian memutuskan untuk kembali.

Sang Raja, tentu saja, merasa senang, tetapi selalu ada pikiran yang mengganggu bahwa mungkin putranya telah kembali karena takut akan hukuman dan bukan karena cinta sejati - dalam hal ini, dia dapat pergi lagi kapan saja.

Perhatiannya berlanjut sampai hari ketika dia memperhatikan bahwa putranya bersiul dan bersenandung gembira ketika dia berjalan menuju pekerjaan sehari-harinya.

Pada saat itu dia tahu bahwa putranya senang berada di rumah dan telah kembali untuk cinta.

Kami juga telah menghabiskan lebih dari satu bulan dengan semangat pertobatan, kembali kepada Tuhan, mengubah sifat-sifat buruk kami dan memperbaiki kesalahan-kesalahan masa lalu kami.

Tetapi kami mungkin termotivasi oleh rasa takut disegel dalam "buku kematian" atau menerima tahun yang kurang manis.

Ketika kami terlibat dalam mitzvot Sukkot, sibuk belanja dan dekorasi, dengan gembira mencari "Empat Spesies" terbaik, kami menunjukkan Tuhan, dan diri kami sendiri, bahwa kami telah kembali kepada-Nya karena cinta, bahwa kami benar-benar menginginkan sebuah hubungan dengan Dia dan kita tidak akan pergi lagi.

Sukkot adalah momen di mana kita memantapkan melalui tindakan semua resolusi dan komitmen teoritis yang kita ambil pada diri kita selama "hari-hari takjub."

Kami melambaikan empat spesies, yang melambangkan sumber utama dari keinginan dan tindakan:

The Etrog - yang menyerupai hati manusia.

The Lulav (palm branch) - tulang belakang, yang menghubungkan pesan-pesan otak ke seluruh tubuh.

Hadasim (Myrtle Leaves) - yang terlihat seperti mata, dan melambangkan keinginan visual:
"Mata melihat dan kemudian hati mengidam."

The Aravot (willows) - yang menyerupai bibir, berarti aktivitas yang berhubungan dengan ucapan dan makanan.

Di Sukkot, kami menguduskan dan menggunakan kekuatan dan keinginan ini untuk tumbuh dan lebih dekat dengan Pencipta kami.

Kita senang akan kasih dan perlindungan-Nya, kita percaya bahwa Dia mengurus semua kebutuhan kita dan kita menunjukkan kepada-Nya betapa bahagianya kita di rumah.Amen

Shalom Aleichem 🇮🇱
Biblical Hebrew Institute Cohen Indonesia Kupang 🇮🇱
Aspenas warkey Cohen 🕎

Wednesday, September 19, 2018

Birth of John

-  BIRTH OF JOHN -

===< BIBLE >===

An angel of the Lord (Gabriel) appeared to him, standing on the right side of the altar where the incense was burnt. When Zechariah saw him he was alarmed and felt afraid. But the angel said to him, "Dont be afraid, Zechariah! God has heard your prayer, and your wife Elizabeth will bear you a son. You are to name him John. How glad and happy you will be, and how happy many others will be when he is born! He will be a great man in the Lord's sight. He must not drink any wine or strong drink. From his very birth he will be filled with the  Holy spirit, and he will bring back many of the people of israel to the Lord their God. He will go ahead of the Lord, strong and mighty like the prophet Elijah. He will bring fathers and children together again; he will turn disobedient people back to the way of thinking of the righteous; he will get Lord's people ready for him."

Zechariah said to the angel, "How shall I know if this is so? I am an old man, and my wife is old also."

"I AM GABRIEL," THE ANGEL ANSWERED. "I STAND IN THE PRESENCE OF GOD, WHO SENT TO SPEAK TO YOU TO TELL YOU THIS GOOD NEWS. But you have not believed my message, which will come true at the right time. Because you have not believed, you will be unable to speak; you will remain silent until the day my promise to you comes true."

(LUKE 1 :11 - 20_》¤
-------

   ===< HOLY QUR'AN >==<

ALLAH ALMIGHTY SAYS:

This is a mention of the Mercy of your Lord to His slave Zachariah.

When he called out his Lord, ALLAH- a call in secret.

Saying: "My Lord! Indeed my bones have grown feeble, and grey hair has spread on my head, and I have never been unblest in my invocation to You, O My Lord!

"And Verily! I fear my relatives after me, since my wife is barren. So give me from yourself an heir, -

"Who shall inherit me, and inherit also the posterity of Jacob (Prophethood) And make him, my Lord, one with whom You are well-pleased!".

Allah said: "O Zachariah! Verily, We give you glad tidings of a son, His name will be John (Yahya). We have given that name to none before him."

He said: My Lord! How can I have a son, when my wife is barren, and I have reached the extreme old age."

He said: "So (it will be). Your Lord says; It is easy for Me. Certainly I have cteated you before, when you had been nothing!"

Zachariah said: "My Lord! Appoint for me a sign." He said: Your sign is that you shall  not speak to mankind for three nights, though having no bodily defect."

Then he came out to his people from praying place, he told them by signs to glorify ALLAH'S PRAISE in the morning and in the afternoon.

(It was said to his son): "O John! Hold fast the Scripture (The Torah)." And We gave him wisdom while yet a child.

And made him sympathetic to men as a mercy from Us, and pure from sins and he was righteous, and dutiful towards his parents, and he was neither an arrogant nor disobedient to Allah.

And peace on him the day he was born, the he dies, and the day he will be raised up to life again!

Say ( O Muhammad): "Whoever is an enemy to GABRIEL (let him die in his fury), FOR INDEED HE HAS BROUGHT IT (THIS QUR'AN) DOWN TO YOUR HEART BY ALLAH'S PERMISSION, CONFIRMING WHAT CAME BEFORE IT (i.e. THE TORAH AND GOSPEL) AND GUIDANCE  AND GLAD TIDINGS FOR THE BELIEVERS.

AND INDEED WE HAVE SENT DOWN TO YOU (O MUHAMMAD) MANIFEST VERSES, AND NONE DISBELIEVE IN THEM BUT THOSE WHO REBEL AGAINST ALLAH'S COMMAND.

And they say: Allah has begotten a son. Glory be to Him (Exalted be He above all that they associate with Him). Nay, TO HIM BELONGS ALL THAT IS IN THE HEAVENS AND ON EARTH, AND ALL SURRENDER WITH OBEDIENCE TO HIM.

THE ORIGINATOR OF THE HEAVENS AND THE EARTH. WHEN HE DECREES A MATTER, HE ONLY SAYS TO IT: "BE!" - AND IT IS.
       (THE HOLY QUR'AN 19 : 2 - 152 : 97, 99, 116, 116)